För många gånger

Det märks att jag har stått vakt för länge nu på Lejonbacken. Jag vet vart solen är vid olika tider på dygnet, jag har räknat alla flaggor, sett hundratals turistbussar och tusentals med turister. Som solen nu t.ex.
Solen går upp vid 4-tiden bakom Grand Hotel. "Bakom" slottet hela dagen sen. Så jag brukar stå i skuggan hela dagarna. Men framåt 16-tiden kommer solen fram igen och skiner starkt ovanför gamla stan. Går sakta ner bakom Riksdagshuset runt 20-tiden. Samt släks gatubelysningen klockan 04.05 och så kommer solen fram igen sen. Så finns det även 58 fraggstänger var av 29 sitter på hustak. Vattenspridarna vid Riksdaghuset går igång runt halv 4-tiden och stängs av vid 4-tiden. Jag har sett det där flera gånger nu. För många gånger.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0