Tidiga tandläkaren

Idag var det tydligen dags för mig att gå till tandläkaren. Imorse kl.7.45 skulle jag vara där. Alltså jag förstår inte hur man kan kalla patienterna så tidigt till mottagningen. Man har ju inte hunnit smälta frukosten och tandborstningen går ju på två röda sekunder....
Hur som helst, jag var där, de gjorde sina rutinkontroller. Fotade, röntkade, skrapade och ristade.
Det visade sig också att jag hade fått tandsten, för allra första gågnen. Så det var bara att skrapa ännu mer och betala en betydligt högre summa i slutändan. Svindyrt blev det. Tänk att det kan kosta så mycket att gå till tandläkaren.
Något som alla människor gör och måste göra, att gå till tandläkaren, kan ju kosta en förmögenhet för vissa (typ mig med mina fjuttiga skattepengar som jag får varje månad).

Tandläkaren sa att jag ska borsta tänderna lite bättre. Det var det dummaste jag har hört. Som om inte jag borstar tänderna eller? Jag får ju dåligt samvete om jag skulle missa att borsta tänderna en gång under dygnet bara. Humh! Pyttsamt. Då ska ni se mina lumpenkillar. De käkar godis som tandborstning. Men jag ska borsta tänderna bättre? Jag får väl helt enkelt skylla på lumpen. Det är inte alltid man har tid, ork eller ens får borsta tänderna där.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0