Slottsmuck

Slottsmuck, slottsmuck, slottsmuck chaallaalaalaalaaah! Nu har jag slottsmuck!

Härmed meddelar jag er alla att jag har stått mitt sista högvaktsdygn på slottet idag. Nu behöver jag aldrig mer vakta slottet. No more. Åh, det känns underbart. Ingen mer högvakt.
Nu har jag stått sammanlagt 15 dygn, = 30 dagar, = en månad. = en månad för mycket.

De här senaste två dygnen har jag bara stått två postpass/natt, först på Logården och sen på Slottsbacken. Sen på dagen har jag vart cermonipost, alltså har jag sett till att all publik håller sig på rätt plats under vaktavlösningarna. Men det har vart ganska softa dygn ändå, mer sömn än vanligt och mindre postpass än vanligt.

Fick även hala flaggan på slottet igår kväll. Jisses alltså. Vilken krånglig väg att ta sig upp på slottet, men vilken utsikt det var alltså.


Schysst utsikt va.
Annars har det var snorkallt ute hela tiden. Inatt var det 5 plusgrader ute när jag stod vakt. Då var det kallt. Men nu sitter jag inomhus i alla fall. Hemma.

Skriv tillbaka
Postat av: Nalle

Lovar att du kommer att sakna det lite i alla fall!!! Puss puss puss

2010-10-12 @ 22:09:40
URL: http://www.facebook.com/TokOve
Postat av: Louise

Jo det kommer jag verkligen att göra nu under slutövningarna när jag ligger i leran i skogen. Puss

2010-10-15 @ 13:49:24
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Sofie

Grattis till slottsmucken. Nu har du klarat av det som du fick så ont av o tyckte va jättetråkigt. Skönt va.



Fin utsikt det var där föresten. Ser högt ut.

2010-10-15 @ 15:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0