Ljusnan

Jag och Nalle tog en kvällstur med bilen och åkte ut till olika utsiktsställen i Hälsingland. Åkte runt älven Ljusnan. Vilket landskap alltså. Snacka om utsikt.

Ljusnan är helt underbar. Vacker och utstrålar frihet och lugn.

Imorgon bär det av till Stockholm

Idag har jag inte gjort någonting. Bara suttit ner och slappat. Diskat lite också. Men ska snart börja städa och plocka lite här. Imorgon åker jag hem till Stockholm. Buhu.

Bjuder på lite random bilder från min vecka i Hälsingland.

Nalles födelsedagsfrukost, på sängen.

Orbaden/Ljusnan.

F15, flygmuséum i Söderhamn.

Jag flörtade lite med Bubbel och fick honom att lägga sig ner.

Ljusnan/Orbaden. Schhysst utsikt och vackert väder.

Sol, bad och röd bränna.

Utsikt på Söderhamn.

Den här båten ser ut att må bra.

Mitt minne varar inte för alltid med de här bilderna gör det. Kommer sakna Orbaden men nästa år ses vi igen.

Ett ljus för Norge

En vecka har gått sen massmorden i Norge inträffade. Det är tragiskt. Hur går man vidare från en sådan händelse? Hur kan man leva ett normalt liv efter en sådan händelse? Jag vet inte hur. Men det är svårt.

Jag tänder ett ljus och skänker många tankar till de drabbade. Hoppas att sånt här aldrig händer igen, någonsin, någonstans.

Bad och sol

På förmiddagen idag åkte Lina och Hugo vidare till Orsa för mer semester. Jag och Nalle fortsatte den tidiga dagen med att gå till stranden och sola. Jag badade också, men det var kallare idag än var det var igår. Blev ganska röd av solen också.

Tog även en skön dusch och tvättade håret, efter allt badande. Stod i bikini utomhus som förra gången.

På kvällen provade vi ett nytt recept på pastagratäng med kyckling och tomater. Det var väldigt gott så det receptet tänker jag göra oftare.

Nu är jag ganska sliten efter många tidiga mornar och sena kvällar så nu sitter jag med datorn framför mig och kollar på tv samtidigt.

F15 & DollarStore

Idag (torsdag) gick vi upp tidigt och åkte till Söderhamn, drygt en timme bort, för att gå på flygvapnet F15:s muséum. Det är nerlagdt nu sen 1998. Inte riktigt min smak, men grabbarna var överlyckliga och helt fascinerade.

Vi fikade efteråt och åkte till ett högt utkiktstorn i centrala Söderhamn. Högt och blåsigt var det men med fin utsikt över hela staden.

Därefter åkte vi till DollarStore och shoppade loss på billiga saker till hem och bil innan vi åkte hem och badade i Ljusnan.
Japp, jag, Lina och Hugo har badat idag. Kallt men skönt och skoj.

Bildbomb

Här kommer en bildbomd med bilder från Järvzoo från gårdagen.

Det fanns till och med vilda ekorrar och korpar. En massa skandinaviska djur och apmånga ugglesorter också, vilket inte låg i mitt största intresse. Men det var skoj att se vargarna och fjällrävarna i alla fall.

The petting zoo

Här är jag och Lina inne i "The petting zoo" för barnen. Lina har tjatat om att få klappa kossor hela dagen och till slut fick hon klappa kalven Hilma. Grabbarna vågade inte gå in dit.... Host....

Djuren var så snälla. Nästan för snälla, så jag bara väntade på att de skulle anfalla med deras små horn och hovar. Men inget hände. De tittade lite snett på mig bara.

Järvzoo

Imorse blev vi väckta tidigt av mina kära vänner. Halv 10 eller något sådant. Solen sken och vi käkade frukost utomhus i värmen. Skönt och gött.

Frammåt mitt på dagen drog vi iväg till Järvzoo Djurpark uppe i Järvsö. Tittade på en massa djur och fick se matning. Väldigt intressant faktiskt.

Vargar, järv, fjällräv såg vi matas. Skoj skoj. Klappade killingar och en kalv bland de andra barnen också. Så söta djuren var. Lägger upp en massabilder senare.

Besök

Lina och Hugo bestämde sig för att äntligen komma hit upp och hälsa på. Hugo har tidigare haft smärtsam tandverk så de har inte riktigt vågat chansa, men ikväll så kom de och hälsade på här i Hälsingland.

Vi käkade en grillmiddag, promenerade runt området och framåt sena kvällen spelade Uno. Riktigt skoj. Imorgon får vi se vad dagen bjuder på. Sol och bad? Shopping? Djurpark?

Tvättar

Imorse var jag trött när jag vaknade halv 12. Försökte somna om efter ett toabesök, men det gick inte.

Efter frukosten istället tog jag en skön utomhus dusch, i bikini och tvättade håret med en slang och duschmunstycke. Shampoonering, intvålning och avspolning. Känner mig nu som en ny fräsch människa som luktar gott. Sniff sniff.

Precis som med bilen, som vi håller på att tvätta nu (för en gång skull). Shampoonerar och spolar. Tror till och med att det blir någon liten vaxning också. Precis som med Louise.

Häftigt läskigt

När vi var på den här Grillnatta, festivalsliknande stället i Bollnäs fick vi åka med i en bil som åkte i 40° vinkel, uppåt, neråt och åt sidan. En ny Wolksvagen som verkligen kan klättra i branta uppförsbackar, stå stilla i nerförsbackar eller åka på stora gupp med ena sidan av hjulen.

Skitcoolt men läskigt. Jag var jättenervös och det såg verkligen jätteläskigt ut. Skitbrant. Att inte bilen välter heller. Imponerande. Automatdriven med 8 inbyggda småväxlar, 4 kameror, glasat tak, skön comfort och, äsch, jag ska inte göra reklam för bilen, men fan vad den imponerade mig.

Grillnatta i Bollnäs

Jag körde till Bollnäs idag. Det går bara bättre och bättre att köra, speciellt utan annan trafik.

I Bollnäs strövade vi omkring i olika butiker. Köpte lite kläder till Nalle och sen lite skönhetsprodukter till mig (man kan aldrig få nog av det). Desto mer man köpte desto mer mat fick man gratis. Så vi åt en del också. Grillad kyckling med god potatissallad.

Framåt kvällen uppträde Eric Saade på en scen fullproppad med småbarnsföräldrar runt om. En massa 10-åriga barn och deras föräldrar var överallt. Överallt.
Men vi var inte där så länge. Vi drog och fikade istället. Innan vi drog hemmåt och Nalle fick lite mer presenter.

Frukost på sängen

Imorse firade jag Nalle med frukost och presenter på sängen. Vi har softat och mysit nu hela förmiddagen.

Nu ska vi snart dra iväg till Bollnäs Grillnatta. En liten festival med mat, reor i butiker och underhållning med Eric Saade som uppträder.
Det är mulet och regnar stundvis idag, men vi ska ut och roa oss ändå. Ha en bra dag så hörs vi senare.

Grattis min Nalle

Grattis min älskling som fyller år idag! Hipp hipp hurra!

Hoppas att din dag blir den bästa på året. Jag ska göra mitt bästa. Många pussar till min älskade Nalle. Grattis grattis grattis grattis grattis grattis grattis.

Mini-namnsdagen till ära

Vi tog en sväng med bilen idag, jag körde. Till Bollnäs, Regnsjö, förbi Växbo och sen hemåt mot Vallsta-hållet. Hittade ett mysigt fik där vi stannade och rastade.

Vi kom hem. Softade i huset. Jag pluggade en del körkortsteori. Åt middag. Sen framåt kvällen tog vi en kvällspromenad.
Ja, det var min dag det. Hur var din dag?

Semester i norrland

Semestern tog sin start med en sovmorgon, lång frukost och en kort stund tv- tittande.
Nu försöker vi hitta på något att göra. Det är inte så mycket sol ute, inte så varmt heller, så det blir inget bad eller solande. Men vi funderar på att åka någonstans. Så kan även jag övningsköra en stund. Men vi har inte riktigt bestämt oss vart vi ska. Men det ordnar sig. det är ju trots allt semester.

Jag har mini-namnsdag idag också. Grattis till mig! Tack tack.

En tyst minut för Norge

Vad hemskt, det som hände i Norge i fredags. Både i Oslo och i Utøya. Tragiskt.

Jag lånar ut bloggmästaren Egoinas länk här så kan ni själva få läsa om en tragisk upplevelse.

Upplevelsen fick mitt hjärta att fälla en tår i alla fall. Jävla idiot som gör sånt, spänger bomber och skjuter vilt på ungdomar i en timme. Fy fan.

We are framme

Resan gick mycket snabbare än vad jag trodde. Bilade två timmar, käkade middag och sen övningskörde jag sista timmen. Men nu är vi framme.

Vi har packat in alla grejer från bilen, bäddad sängarna och tagit en kort promenad till Ljusnan, vattnet.

Jag vadade i det iskalla vattnet men bara efter en kort stund tyckte jag att det kändes mycket varmare i vattnet. Nästan badvänligt, trots det molniga vädret.

We're off to Helsingland

Nu är vi äntligen på väg till Hälsingland. Packningen tog typ 4 timmar, men nu så är vi på väg. Åh semester, here we come.

P.s. Jag bloggar förmodligen sent ikväll eller imorgon. Tänker inte bråska med det nu. Ha en trevlig vecka. Kramar.

Snart åker bilen

Om ett par timmar åker jag till Hälsingland och roar mig. Har knappt börjat packa än, förutom typ 100 olika flaskor och krämer utspridda i hela badrummet, men det ordnar sig. Nu är det semester på riktigt.

Imorgon åker jag

Imorgon bär det av till Hälsingland. Nalles landställe kan man väl kalla det. Vi kommer vara där i drygt en vecka. Jag ska försöka ordna så att jag kan blogga därifrån men annars så får vi höras nästa helg. Sov så gott.

Mamma över på middag

För en liten stund sen drog mamma och arbetskollegan hem. De kom hit runt 7, vi grillade kycklig och en massa majs, tomat, lök och ananas. Och till det klyftpotatis med zucchini. Supergott var det.

Till efterrätt hade jag bakat en vit kladdkaka, köpt björnbär och vispat grädde. Lite kaffe på en hörna också.
Jag har aldrig ätit en sådan kladdkaka tidigare men den här var ju jättegod. Måste göra den flera gånger.

Tack för en trevlig middag mamma plus kompis.

Tar en paus från allt städande

Nu har jag städat och fixat sens jag klev upp ur sängen imorse. Har även hunnit med paketera och bakat en kaka som vi ska ha som efterrätt ikväll. Halva lägenheten är fortfarande kvar att städa, men den delen går snabbare att städa. Kände bara att jag behöver ta en paus. Det är äckligt varmt här. Jag springer runt i nästan bara underkläder och ändå svettas som en gnu.

Min mamma plus arbetskollega kommer över på middag ikväll. Så vi tänkte grilla lite hära. Men först måste jag städa klart. Hare!

Bitter

Ställde klockan för att kunna gå upp skapligt idag, men ändå kan jag inte få sova till dess. Alltid något som stör mig.. klockor, telefoner, sambon, fågelhelveten eller snorungar utanför huset. Suck.

Känt mig lite dålig

Jag har egentligen ingen skoj att skriva om idag. Inget speciellt har hänt.

Jo förutom att vi har storhandlat inför nästa vecka i Hälsingland. Och nyss kom jag hem från en springrunda runt sjön. Sent, svettigt och mycket flugit. Kryllade av äckliga små flugor i luften. Uhck. Men det gick ganska bra ändå, fast det var typ 5 dagar sen jag tränade sist, så jag har känt mig lite dålig de senaste dagarna. Du vet när man skjuter fram alla jobbiga situationer hela tiden. Men nu känns det bättre.

Imorgon kommer min mamma över på middag så det kommer bli städning här hemma hela dagen. Innan.

Nästan i kö

Har övningskört en bra stunt nu. Drygt 1½ timme. Gick ganska bra och det var mest trafik hittills som jag körde i, så jag var ganska extra nervös då. Jag körde ända bort till Älvsjö och sen till Värmdö på motorvägen och sen hem.

Ingen krock och alla överlevde, så då gick det väl bra ändå. Ganska i alla fall.

Övningsköra

Nu drar jag och Nalle iväg till några butiker för att köpa lite grejer till båten. Jag tror att jag ska övningsköra dit, men vet inte vart det ligger. Det löser sig.

Ska fixa i ordning mig det sista innan vi drar. Ha en skojig dag.

Pain in my ass

Vilken lång dag det har varit idag. Gick upp klockan 8 på morgonen, käkade frulle och drog till Tyresö. Träffade Lina där och vi drog iväg och shoppade lite. Till Haninges nya Port73, nytt köpkvarter tydligen.

Åt lunch där, en stor god glass och en kaffe. Mums. Åkte hem till min mor och hämtade min gamla cykel. Allt det här skedde innan klockan 13(!?).
Jag rustade upp gamla Gurra (min cykel), pumpade däck och sånt och sen så cyklade jag och Lina iväg till Alby friluftsgård fram och tillbaka. Lina hade ett ärende åt det hållet och jag hade inget bättre för mig så jag hängde med.
Lite (mycket) träning skadar ju inte. Har ändå inte tränat på flera dagar.

Min cykel Gurra

Fy sjutton vad jobbigt det var. Jag har nog inte cyklat på 2-3 år. Ganska långsamt och vinglit gick det i början, men sen så fick jag fart.
Fick skavsår på tummen av allt växlande och satan vad ont i arslet jag fick av sadeln. Snacka om gammal smärta. Har fortfarande ont 8 timmar senare.

Aja, hur som helst. Vi cyklade omkring i typ någon timme tror jag. Drack sen lite kaffe hemma hos Lina. Saft också!
Sen drog jag hem till mamma och fick tydligen mat där. Och det tackar man ju inte nej till.

Upp tidigt imorgon

Imorgon ska jag leka med Lina igen. Då ska jag vara i Tyresö klockan 10 och möta upp henne. (Åh! Jag vill sova då!) Så ska vi försöka att shoppa lite igen. Hon hade några ärenden också som jag ska följa med på.
Men jag skriver mer om det imorgon. Nu ska jag gå och lägga mig, tidigt för en gång skull. Natti natti

Lite smått & gott

Idag har jag vart och shoppat med Lina i Farsta centrum. Vi träffades där runt tolv, shoppade lite småsaker så som smycken, diadem, en rolig t-shirt, muffinsformer med mera. Lite smått och gott helt enkelt.

Vi fönstershoppade en del, fikade två gånger och sen fortsatte med shoppingen. Det var jätte.. det ÄR jättekul att träffa Lina. Rolig liten sprallig tjej med mycket energi och konstiga idéer.

(Jag vet att bilderna suger på kvalité, men jag har ingen bättre kamera.)

Jag fick reda på att en gemensam kompis till oss, Micke, fyller år idag. Så sen på kvällen kom Hugo och hämtade oss och vi tre åkte hem till Micke på kalas. Mat och fika i flera omgångar i flera timmar. Mumsfilibaba.
Tårtmiddag är inte helt fel.

Grattis Micke på din 21-årsdag!

En landkrabba och tre sniglar

Äntligen hemma efter en lång dag med båtfix, provsegling och motormeck.

Motorn har kronglat sen flera år tillbaka men vi fick igång den ett tag förut idag och då drog vi ut och provseglade båten. I regnet..!
Sjävklart kom regnet så fort vi hade åkt ifrån bryggan och sen vägrade det att sluta.

Jag var livrädd under seglingen. Det var så fruktansvärt läskigt när båten lutade mot vattenytan och båten var kall, blöt och hal. Ärligt talat så skrek jag av rädsla flera gånger.

Sen åkte vi tillbaka mot land. Käkade middag och drog iväg och meckade med motorn i flera timmar. Det var inte riktigt min grej det heller, motormeck. Jag kan ju inget om motorer så jag underhöll mig själv bland sniglarna i rabatten istället. Eller letade skruvar, höll i en ficklampa eller liknande.

Vi avslutade dagen med att ta en kvällsfika med kaffe och paj med vaniljsås. Yummie och godnatt på er. Imorgon blir det shopping med Lina.

Fjärde dagen i rad

Idag ska vi också iväg för att fixa med båten. Motorn håller på att strula och vi har inte provseglat än. Så det ska göras idag.

Nalles båtpolare Rolle kommer och hämtar upp oss klocka 15, så åker vi gemensamt till båten och förhoppningsvis löser alla problem. Så det blir ingen övningskörning idag för min del.

Jag orkar inte längre hålla på med båten. Det här är fjärde dagen i rad.
Men men.

Snart klar med båten, kanske

Gick upp lite tidigare idag för att hinna med att fixa med båten. Men jag tabbade mig och blev försenad ändå i slutändan. Hur som helst.

Vi fixade båt idag och jag fick övningsköra mer idag. Tränade lite själv på att backa-90-graders-vinkel-parkering och även lite fickparkering. Gick sådär....

Sen åkte vi hem till Nalles föräldrar för att hämta lite grejer och då blev vi bjudna på fika. Sedan blev vi även bjudna på middag senare den kvällen och det tackar man ju inte nej till. Så vi snabbade oss ner till båten, gjorde klart lite småsaker, åkte hem och lämnade bilen och sen fick vi skjuss hem till Nalles föräldrar av Nalles pappa. Det bjöds på förrätt och sen lax och vitt vin och sist kaffe med likör. Yummie.

Det var en jättetrevlig kväll med god mat och gott sällskap helt enkelt. Jag fick köra bilen helt själv också(!)(fast om någon polis läser det här så skojar jag bara och säger att självklart var min handledare med i bilen när jag körde...................... i bagageluckan. Ne, bara skojade).

3 timmar slit och städ

Är hemma nu. Vi fixade båt i nästen tre timmar. Städade och rensade och tvättade och skruvade fast bommen med mera. Jag är helt slut nu.

Här sitter jag kall, osminkad och ganska rädd.

Övningskörde fram och tillbaka idag igen. Skoj skoj. Gick jättebra. Imorgon blir det ännu mer. Både med båten och med övingskörningen.

Mer båtfix

Idag ska vi fixa med båten igen. Det är en gammal träsegelbåt, så det blir en del att göra med den. Idag ska vi sätta fast bommen, fixa med inredningen (typ lådor och sånt), skruva fast en massa grejer, något med seglen ska göras säkert och allmänt fixa iordning allt så att det går att segla med den.

Aj aj kapten!

Fixat båt

Kom hem för ett par timmar sen. Jag övningskörde en hel del idag. Först till Ica, sen hem, sen till Nalles båtkompis Rolle, sen till Nalles förråd och sen körde Nalle till båten men jag körde sen hem därifrån, via ett matställe först. Det gick bra att köra, fast det var drygt en vecka sen jag körde sist.

Vi ska förmodligen fixa mer med båten imorgon också, nu när Nalle precis har fått sin semester.

... Med segel, ruff och köl ...

Nu ska jag och Nalle iväg och fixa båten. Sätta ihop alla nyfernissade delar och allt sånt. Jag kanske kör lite bil också och med lite övertalning kanske vi åker och handlar också. Det skulle egentligen ha gjorts för flera dagar sedan, men Nalle har ju vart sjuk och sådär. Aja, lägg in en kommentar så hörs vi senare.

Fredag den 15:e

Har haft en tråkig hemmadag idag. Inte gjort något vettigt på hela dagen faktiskt (skönt). Bara druckit kaffe, kollat på tv:n, pillat på datorn och så
vidare. Det vanliga liksom.

Förutom att prova på min nya rouge, blev väldigt bra faktiskt och sen har jag målat lite, eller snarare justerat en målning igen. Blir inte riktigt nöjd.
Men snart så. Snart blir den jättebra.

Blush me!

Efter promenaden drog jag till Nacka forum för att kolla lite på mobiler, eftersom min gamla är dum i huvudet och har ett eget liv som står stilla ibland och har tappat knappar.... (Jag vet att mobiler inte har något huvud, men min är dum ändå).

Tröttnade ganska snabbt och köpte smink istället. Rouge för första gången(!).

Woho. Så nu kan jag få lite färg i ansiktet i alla fall. Istället för att annars vara så ljus och blek. Nice. Kanske redan imorgon jag provar den.

Mr. Beaver

När jag var på väg hem från promenaden träffade jag på Mr. Bäver vid Järla sjö. Han var upptagen med att gnaga på stockar längs vattnet och var inte ett dugg skygg eller rädd.

Jag tycker att det var coolt att få se en riktig vild bäver i alla fall. Typ 4 meter ifrån mig bara. Jag har aldrig sett en riktig bäver. Kanske på någon djurpark eller så, men inte i det fria. Wow.

Promenerar

Drar ut på en liten promenad nu. Hörs senare.

Omotiverad

Usch, det gick inte alls bra att springa idag. Först fick ja småont i knät och sen framåt slutet fick jag jätteont i magen och kunde inte fortsätta springa. Långsamt gick det också, inte som det brukar gå. Jag var så himla omotiverad.

Vill men ändå inte

Blir en springrunda idag. Orkar inte, eller egentligen vill jag inte, men jag vill ändå. Så jag biter ihop och går ut. Vi hörs senare.

Har shoppat lite

Hade inga direkt sysslor att göra idag så jag gick iväg till Sickla och shoppade istället. Köpte byxor, tröja och ett par innetofflor till jobbet i höst.

Vet inte vad jag ska göra nu dock. Nalle är inte så social eftersom han är sjuk, så jag måste liksom underhålla mig själv nu. Förslag?

En promenad

Tog drygt 1 timmes promenad.

Sen hem och börja laga mat åt min sjuka Nalle. Men nu är jag propmätt och trött. Sitter och kollar på "Johan Falk - Leo Gaut". Inte min favorit direkt men Nalle ville titta på den tydligen.

Vad gör du själv för nåt?

Lite justering behövs alltid

Jag har tre olika målningar som jag håller på med för tillfället. Alla helt olika varandra.

Idag justerade jag lite på den första målningen som jag började på, av de tre. De andra är fortfarande på torktid. Det tar jättelång tid för en målning att torka. Men desto längre torktid, detso bättre mår målningen. Och tålamod är mitt andra namn. För det måste man ha om man målar.

Tror att jag ska ut på en promenad nu. Skulle behöva en i allafall. Hare.

Stackars fot

När jag var i Tyresö i veckan hade jag på mig ett par nya skor och traskade omkring med. De gav mig många charmiga skavsår på fötterna. Speciellt det här på min häl.

Det största skavsår jag har vart med om (tror jag). Ett par dagar senare gjorde det så ont att jag knappt kunde gå på foten. Det var så äckligt och det rann vätska oavbrutet.

Nu några dagar senare är det omplåstrat och mår lite bättre.
Tack för att ni lyssnade (läste). Nu mår jag genast bättre.

Bara gör mig gott

Jag hade ingenting att göra idag så jag stack ut på en snabb springrunda runt sjön. 40 minuter i svett och flås. Skönt och uppfriskande även om jag inte var så taggad på det innan. Men jag vet att det bara gör mig gott.

Vill man äta popcorn och dricka goda drinkar lite då och då så måste jag ut och träna helt enkelt. That's my life. Det är bara att bita ihop och göra det.

Ifall någon undrar

Tackar som fråga..

Va? Vaddå?

Jo tack det är mycket bättre nu. För några dagar sen skrev jag att jag hade sträckt nacken (eller något). Remember? Hur som helst. Det är bättre nu, men jag har fortfarande lite ont i vissa lägen och vridningar. Men det går åt rätt håll i alla fall. Tänkte bara informera om det ifall det är någon som bryr sig om mig.

Skönt med lördag

Vi fick våfflor hos Nalles farmor. Även kaffe och jordgubbar. Jag övningskörde både dit och hem och det gick jättebra. Det börjar kännas ganska bra med att köra bil nu, även om jag lätt blir nervös och stressad av andra bilar och trafikanter.

Sitter hemma nu och äter popcorn framför filmen "Mumien". Fy sjutton vad det är gott med popcorn. Älskar popcorn. Dricker en röd hemmagjord drink till det också. Skönt med lördag!

Är social

Hallå där. Nu drar jag och Nalle och hälsar på hans farmor. Tror vi får våfflor där. Yummie. Ha en bra och solig dag. Jag mår jättebra idag.

Snygg målning

Fan va bra den blir. Om jag inte sabbar det i framtiden kommer den här bli skitbra. Är redan supernöjd med den. Men ni får se den när den är klar istället. Här är bara en liten smygtitt.

Så himla bra. Hoppas jag inte tabbar mig senare. Spännande.

Målar nu igen!

Jag målar nu igen. En ny tavla ska det bli. En till liksom. Jag kan inte få nog.
Tror att den här blir jättebra.

Här är några av mina senaste färger jag har köpt. Nä nu ska jag fortsätta oljemåla. Ha så kul.

Good for me

Efter min lilla tripp till Tyresö idag så åkte jag hem och tog en (ovanligt) snabb springrunda runt sjön. Gick 2 minuter snabbare än vanligt fall. Weiii, good for me.
Men jag kände med en gång att det skulle gå bra att springa, så jag gasade på lite extra.

Andra gamla minnen

Det blev en ganska lång fika. Jag och min Tyresö-kompis möttes upp i Tyresö centrum där vi senare tog oss en fika och snackade många långa samtal om gamla minnen och gemensamma vänner. Senare gick vi omkring en stund innan vi satte oss på en parkbänk i solen för ännu mer snack om gamla minnen.

Efter ett långt tag blev det för varmt så vi gick och satte oss i gräset i skuggan istället och fortsatte prata gamla minnen. Timmarna gick och sen var det dags att åka hem.

Men vilken dag det har varit. Solen har skinit. Värmen har vart på. Och jag har snackat gamla minnen med en god vän i hemorten Tyresö. Underbart och hur roligt som helst.

Drar till Tyresö

Drar till Tyresö idag för some-fika-with-a-friend. Hare gott.

Aj aj ont

Tror att jag har sträckt nacken eller nåt. När jag skulle sätta upp håret i toffs idag så stack det till i nacken som ett knivstuck. Helt plötsligt. Nu är jag nästan förlamad på högra sidan av nacken. Kan inte vrida huvudet åt höger. Tyck lite synd om mig.
Please kom och hjälp mig! Massage? Smärtstillande? Knark?!

Vilse i skogen

Tänk vad Nacka kan vara stort och förvirrande ibland. Nu när jag var ute och gick tänkte jag gå en väg jag aldrig har gått på tidigare. En gångväg längs vattnet brevid en skog.
Jag gick och gick och helt plötsligt var jag typ vilse i en skog jag aldrig har vart i tidigare. Stigarna verkade aldrig ta slut och mitt i skogen upptäckte jag en cykelcrossbana med hinder och broar och allt möjligt. Hoppsansa.

Efter en timmes förvirrande i skogen kom jag ut från alla träd och kunde säkert gå hemmåt på trottoaren längs den välkända Ältavägen. Pjuh.

På hemvägen hälsade jag på familjen Svan. Det är svårt att tänka sig att de där söta dunbollarna ska bli stora vackra (läskiga!) svanar sen när de blir vuxna.

Jag plockade även lite blommor på hemvägen. Plus lite blommor från vår balkong.

Så nu står de vackert i den nya turqouisa vasen (som jag köpte förra veckan) och färgsätter hela köket. Voila.
Och den lilla promenaden slutade på 1 ½ timmes gående. Nu sitter jag hemma och är helt slut.

Tänkte ta en promenad

Igår var jag ute och körde bil på motorväg. 110km/h för första gången. Det gick bra att övningsköra då. Kul.

Nu tänkte jag ta en promenad och röra på fläsket lite. Solen skiner för en gång skull så det är dags att passa på att vara ute lite. Hare

Making some art

Senare idag började jag måla på en ny tavla. Woho! Åh det känns så skönt att få "make some art" ibland. Det var bara bakgrundsfärgen men det är ju ett steg närmare i alla fall. En start liksom.

Weiii! En till oljemålning. Skoj skoj.

Råkade köpa

Jag skulle köpa EN turqouise oljefärg men kom hem med TVÅ nya blåa nyanser. Råkade köpa två tröjor från HM också.
                                               En blårutig blus

och en lång mörkblå tunika.

Kände att jag behövde lite andra färger än turqouise och lila för en gång skull.

Mot Sickla

Ska gå mig en sväng till Sickla centrum och kolla om de har oljefärg till mina tavlor. Skulle behöva lite mer variation på färgerna. Har inga roliga färger. Men snart så.

Håller på att fixa iordning mig. Höres sen.

Skitdator

Hej kom och hjälp mig
. Jävla skitdator! Nu är det fel på fanskapet igen. Den här gången är det batteriet. Det var ju typ nyss jag lämnade in den på reparation.
Då var det moderkortet. Jag orkar fan inte med den längre. Skitdator.
FUNGERA FÖR FAN!

42 minuter flås

Jag tvingade ut mig själv tillslut och sprang i 42 minuter. Det var skönt för det fanns ingen sol som stekte över mig och jag fick heller inte ont någonstans (typ håll eller i ena benet m.m.).

Nu sitter jag hemma och vet inte vad jag ska göra. Jag vill måla men det är för mörkt för det. Det är ingen bra på tv.... Träna, tvätta och diska har jag redan gjort så, vad ska jag göra nu då?

Seg

Idag känner jag mig fortfarande trött och seg efter helgen. Men jag håller på att förberede mig både fysiskt och psykiskt på att komma ut och springa lite. Det var några dagar sen sist. Men egentligen skulle jag vilja sitta inne och oljemåla. Men men. Wish me luck.

Vilken sommarfest

Oj oj vilken grillmiddag det blev igår då.

Först var jag ju och badade i Tyresö med Kicki och Milla. Vi var på gamla hederliga Stenbadet där jag inte har vart på flera år. Hur fint och skönt som helst. Det var så varmt också. Måste ha vart värmerekord eller nåt.

Runt 5-6 drog vi iväg och handlade lite middag. Sen drog vi hem till min mammas hus och startade grillen. Efter klockan 7 kom Nalle och sen Danne, Thomas, Linkan och David med ny flickvän och sist kom Karin och Emelie. 11 personer med en grill.
Det tog tid att grilla allas mat, men när det väl var klart blev det jättegott. Kött, svamp, bacon, ananas, majskolvar, ost ja allt möjligt. Och till det klyftpotatis, sås, gurka och en flaska vitt vin. Allt var så himla trevligt.

Efter maten körde vi en runda kubb och sen blev det efterrätt. Kaffe med jordgubbar doppade i choklad, glasstårta och vattenmelon. Såå gott.

Vi körde en till kubbrunda, drack eftermiddagscider och jag och Kicki drog igång en dansrunda som vi fortsatte med hela kvällen sen. Chipsen kom fram och nästa cider öppnades. Tillslut började det ljusna igen och klockan blev runt 5 på morgonen och det var dags att åka hem. Länge sen jag var uppe så här sent.
Kom isäng runt 7 på morgonen, tror jag.

Jag hade jätteroligt och alla de andra hade askul de med. Även min bror och mor var med på festen.

Bad i Tyresö imorgon

Imorgon bär det av till Tyresö för lite sol och bad med kompisarna Kicki, Milla och Nattis igen. På kvällen sen blir det grillmiddag hemma hos min mamma med ännu fler vänner. Höres senare. Nu ska jag fortsätta se filmen "Hulk".

Nya målarsaker

Idag har jag haft en långtråkig dag hemma. Har kollat på filmen Kommissarie Späck. Ganska underhållande men överdrivande. Men men.

Sen drog jag och Nalle iväg till Nacka forum och köpte ny oljefärg, en ny duk och sen så fick jag ett bordsstaffli som jag ville ha, av Nalle. Typ som en liten för tidigt födelsedagspresent. Så nu kan jag sitta vid köksbordet och måla istället för att stå hängandes över mitt stora staffli och få ont i ryggen hela tiden.