En landkrabba och tre sniglar

Äntligen hemma efter en lång dag med båtfix, provsegling och motormeck.

Motorn har kronglat sen flera år tillbaka men vi fick igång den ett tag förut idag och då drog vi ut och provseglade båten. I regnet..!
Sjävklart kom regnet så fort vi hade åkt ifrån bryggan och sen vägrade det att sluta.

Jag var livrädd under seglingen. Det var så fruktansvärt läskigt när båten lutade mot vattenytan och båten var kall, blöt och hal. Ärligt talat så skrek jag av rädsla flera gånger.

Sen åkte vi tillbaka mot land. Käkade middag och drog iväg och meckade med motorn i flera timmar. Det var inte riktigt min grej det heller, motormeck. Jag kan ju inget om motorer så jag underhöll mig själv bland sniglarna i rabatten istället. Eller letade skruvar, höll i en ficklampa eller liknande.

Vi avslutade dagen med att ta en kvällsfika med kaffe och paj med vaniljsås. Yummie och godnatt på er. Imorgon blir det shopping med Lina.  

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0