Bilder från helgen på Åland

Här är lite (suddiga) bilder från när jag var på Åland i helgen. En trevlig liten resa med god mat och glada släktingar.
Vi börjar med lite packning för tre dagars resa. Packat som om jag skulle ha vart borta en vecka med alla väskor. Men det var bara ca 48 timmar.
Här är vi på väg till färjan. Vi åkte via Vaxholm och några småfärjor först.
Pappa ville bjuda på mat på båten. Han ville tydligen ha A la Carte och det tackade jag inte nej till. Åt en köttbit och någon konstig potatis från Åland. Smakade väl lite si sådär. Efterrätten däremot var jättegod. Vaniljglass och färska jordgubbar och en kopp kaffe på det.
På den här luftmadrassen sov jag i och den är större än sängen jag har hemma.... Humh..
Jag och pappa gick över till min farbrors landställe på grillmiddag. Grillad oxfilé och potatisgratäng blev det. Supergott. Sedan bjöds det på bastu som var riktigt het.
Jag fick låna deras hund och gick på 10 minuterspromenad för att hämta lite grejer.
Här är på hemresan. Åkte Viking Lines Rosella. Då blev det inte A la Carte utan klassiska köttbullar och potatis. Blev en sväng i taxfree:n också. Kollade runt lite för att tiden skulle gå fortare.
 
 

Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

Vilken mysig resa. Ser jättefint ut där.

Åker du dit varje år eller?

Svar: Ja det brukar bli så. Varje år. Jag har ju största delen av min släkt där. Plus så är det så fint och mysigt där.
Turqoise

2012-07-10 @ 12:58:30
Postat av: Sofie

Jaha, men dåså. Då vet jag de

2012-08-15 @ 14:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0