Borta bra men hemma bäst

Nu har jag kommit hem från Hälsingland. Jag har vart borta i en vecka och har övningskört bil nästan varje dag. Jag har även firat Nalle som fyllde år, shoppat, gått på spa och haft en dubbelkörlektion i Bollnäs.  
Idag på vägen hem övningskörde jag först på landsväg i regn i 1 ½ timme, sedan körde Nalle en stund i fint väder och sedan körde jag igen, i en timme i ösregn bland krokiga vägar och där en älg sprang över vägen. (..!)
Sista timmen körde Nalle igen. Gissa hur vädret var då?
 
Jo, soligt och fint med breda raka vägar.
 
Det verkar som att varje gång jag ska köra hem från Hälsingland är det regn. Det spelar ingen roll när på dygnet eller vilken väg jag tar. Det regnar bara när jag ska köra bil från Bollnäs.  
Men nu har jag äntligen packat upp alla väskor och jag tvättar en maskin tvätt. För på måndag åker jag till Åland.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0