En sådan där spontandag

Vilken spontan dag det blev idag. Först var det tänkt att vi skulle möta upp Rolle, Petra och deras två barn inne i stan för att gå i den nya Citytunneln. Det hade tjugoelvatusen till tänkt göra också. Men att stå och vänta i kön i två timmar bara för att komma in och titta i en tunnel kändes inte speciellt lockande. Så vi strövade omkring på stan istället. Köpte glass och åt den i solen på söder. Tittade på utsikten över hela stan från höga höjder.

(Bilden kommer ej från idag. Den är tagen när jag stod högvakt på slottet år 2010, men det är fortfarande Stockholm.)

Vi åkte hem till oss sedan och fikade med hallonpaj och kaffe på en filt i solen. Vi gick till en park efteråt och både jag och Nalle lekte med barnen. Då fick vi alstra av oss lite överskottsenergi.
Jag fick en känsla av att jag jobbade också (jag jobbar på förskolor i vanligt fall). Höll på att kalla mig själv för fröken hela tiden och jag skulle ha uppsikt på alla barn samtidigt. Good luck med det liksom. 

Men denna energi kommer jag knappast ha kvar när jag själv har egna barn. Så det var bäst att passa på att leka i det fina vädret.

Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

"Stockholm i mitt hjärta. Låt mig besjunga dig nuuu"

2012-05-15 @ 12:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0