Midsommar 2015

Under midsommarhelgen hyrde jag och några vänner en stuga på Gålö havsbad camping. Ett stort område med stugor långt in i skogen.
Jag och fästmannen åkte redan efter jobbet på torsdagskvällen ut till stugan och packade upp och käkade middag med några av vännerna som redan var där. Vi spelade spel och hade en ölprovning också till sent på kvällen. Ölen var inte god men roligt hade vi.
På midsommar började vi stadigt med en frukost på rummet. Det småduggade ute och var kallt. Till lunch sedan drog vi igång med sill, gubbröra, ägghalvor och mat från hela kostcirkeln. Det vanliga liksom. Prinskorv, potatis och lax. Blev några nubbar till det också. Men gott var det, ja inte nubbarna då, men maten.
Efteråt drog vi till ett midsommarfirandeställe och dansade runt midsommarstången ensamma till vår egen stämma, kastade bollar på burkar i stånd och sköt luftgevär i regnet utan musik och knappt några andra människor. Som en gammal skyttesoldat så träffade jag alla skott på tavlan och vann ett pris. Visserligen gjorde nästan alla andra som sköt det också, men man kan inte vara bäst på allt. Det var ju trots allt 5 år sen jag var skyttesoldat och sköt sist.
Efter stoj och stim och mer regn var det dags att äta igen. Grillat kött och potatis i ugn till middag. Lite vin på det också, så var man på banan igen. Till efterrätt åt vi jordgubbar. Mmmm, vad gott. Sedan däckade jag sist av alla runt 1-2-tiden och sov bland myrorna som också bodde i vårt rum.
 
Hoppas du har haft en bra midsommar du med.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0