Kjolen blåste upp

Den här helgen har vart jättetrevlig. I fredags var jag med Björn och vi handlade mat och åt sen en mysig och god middag på kvällen. Lördag morgon åt vi en tidig frukost tillsammans med färskt bröd, ägg, juice, kaffe m.m. När jag hade kommit hem sen på förmiddagen satte jag mig i en solstol i solen och var ute i flera timmar. Så nu är jag knallröd i ansiktet och på armarna. Anyway... Jag gjorde lite trägårdsarbete och umgicks med min mamma också. Sedan på eftermiddan tog hon och jag även en cykeltur. Godismys på kvällen sen.

Idag, söndag, gick jag och mamma upp tidigt. Vi skulle åka till Farsta centrum och bränna lite pengar på kläder. Ljusblått/turkos tema blev det. Supersnyggt. Det blev ett par svarta jeans, en pikétröja, kavajbyxa, en turkos top med volang, en turkos/ljusblå kjol, 2 par vita leggings och 2 par rutiga piratbyxor. Väldigt attraktiva.... Lite tunnare och ljusare sommarkläder!
Vi käkade lunch på McDonalds också. Och då ville vi självklart sitta ute i det fina och varma vädret. Så när vi har beställt maten, händerna är fulla med brickor och sånt, och går ut för att ta bord så blåser det så extremt mycket så sugrör och servetter på brickorna blåser iväg och även min kjol. Ja, min kjol blåste rakt upp så jag lär väl ha visat mina underkläder inför X antal människor (X antal ointresserande-och-titta-bort-människor i alla fall, som tur var). Händerna var ju fulla så vad skulle jag göra liksom? Jag började skratta, ställde ner brickan och skrattade lite till. Fy vad det blåste där. Jag fick sitta och hålla i allt, muggen, hamburgaren, pomfritten, allt under hela måltiden. Kul va?!
Träning sen på eftermiddan. Det var så skönt, det var första gången på det här året som man kunde springa i bara shorts och linne. Vilken skillnad, vilken lättnad det var.
Jag och mamma käkade på kinarestaurangen på kvällen också. Jättegott. Man får så mycket mat när man äter där. Portionerna är verkligen stora på kinarestauranger. Jag åt förrätt, varmrätt och efterrätt. Fast huvudrätten var jättestark. Ovanligt stark. Försämrade lite rätten, men majoritetiskt sätt så var allt gott.
Nu sitter jag och tittar på Van Veeteren (fan va heter'en, hihi) på 4:an. Repris men hyffsat bra. Svenska kriminalserier brukar vara bra. Faktiskt. Vad gör du för nåt nu?

Skriv tillbaka
Postat av: Em

Hehe, vilken synd att jag inte var där när kjolen blåste upp. Sånt är ju skitkul. Hehe. Hoppas att det gick bra iaf. ;P

2009-04-28 @ 14:49:44
Postat av: Sofie

Vilka fina och sommriga kläder. Nice

2009-04-30 @ 12:50:15
Postat av: David

Haha, fan va kul

2009-04-30 @ 16:41:00
Postat av: Louise

Så himla kul var det faktiskt inte. Men det kunde som sagt ha blivit mycket värre. Jag hade ju leggings på mig iaf när kjolen blåste upp. Fast lite kul var det. ^^

2009-04-30 @ 17:09:59
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0