Kryssning! Yes baby

I helgen var jag på kryssning! Jag åkte i söndag kväll och kom hem i måndags kväll. Det var jag, Hugo, Nalle, Håks, bror och två vänner till broshan, Elchin och Niklas. Som ensam tjej i det gänget blev det väldigt mycket, bus, skämt och skoj med mig.... Men oj så roligt vi hade ändå. Vi åkte med Silja Line och började resan med buffé, julbordsbuffé. Vi drack nubbe och sjöng nubbevisor högt och tydligt. Alla vände blicken. Sen blidde det shower, party och en hel dels tax-free shopping. Det var supernice. Nalle diggade dansgolvet hela natten. Inte ville han sluta....

Sent (som vanligt) blev det och jag har egentligen ingen aning om vad klockan var när jag hamnade i sömn. Men Gu' vad varmt det var den natten. Vi var fyra i samma hytt och ingen hade tänkt på att sänka temperaturen under natten, så det kanske var 25 grader i en liten trång hytt med fyra personer....

Vaknade morgonen efter. Ja, ni vet väl hur man brukar må då.... Jag har aldrig mått så i hela mitt liv kan jag ju bara säga. Men i alla fall så började vi den dagen med ett dopp i poolen längst ner i båten. Det var lite läskigt att veta att fast man var ovanför ytan var man egentligen långt under ytan.
Frukosten efter det vet jag inte riktigt vad jag ska säga om. Den var hemsk. Jag och Nalle satt flera timmar i caféterian och jag försökte få i mig en yoghurt. Efter ett tag gick det och då blidde det en kaffe, ett glas vatten och sen en till liten yoghurt. Men så långsamt har jag nog aldrig ätit förut. Det var illa.

På eftermiddagen sen fixade bror min en rundtur för oss i maskinrummet. Alla stora motorer och datorer som styrde färjan. Det var lite intressant, även om jag inte fattade så mycket. Men jag vet i alla fall ingen som har kyssts i maskinrummet på Silja Line, ingen. Nu har jag gjort det i alla fall. Wow, spännande.
Efter rundturer blev det en sista sväng i tax-free:n innan det blev packning, städning och avgång i Stockholm igen. Men det var helt klart en rolig, skojjig, intressant, underbar och trevlig kryssning som jag inte ska glömma. Ni vet väl att guldfiskar har ett minne på ca. tre sekunder.....

Skriv tillbaka
Postat av: Björn Orhult

Hehe Puss å kyss i maskin!!! Älskar dig!!!

2009-12-05 @ 22:52:06
Postat av: Louise

Yes baby. Love you

2009-12-06 @ 16:07:35
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0