Trollfejd 09

Hej hopp allehopa. Hoppas allt är bra(?)!

I helgen var jag på kårens årliga Trollfejd. En tävling som annordnas av våra nyblivna seniorscouter. Jag åkte dit som juniorledare och vi hade en hajk under hela helgen. Det var tänkt att vi skulle sova i tält under natten men under dagen blev våra juniorers sovsäckar och extrakläder blöta av det ständiga regnet så vi beslöt att sova inomhus istället. Attans, jag som ville och hade verkligen planerat att sova i tält och frysa hela natten... Ja ja, men hajken gick bra (fast det regnade) och det var stenhårt att sova inomhus istället. Men barnen mådde bra i alla fall, vilket är det viktigaste.

Kårens patrullscouter skulle vandra ifrån Alby till Raksta under lördagen. De hade räknat med att det skulle ta typ två timmar att gå. Mmmm, de gick vilse och det tog typ åtta timmar istället. Bra planerat.... Men även de överlevde och de vann även på Trollfejden (tävlingen) söndagen efter. Riktigt roligt faktiskt. Vi brukar tävla mot Krusbodas scoutkår och de brukar ofta vinna över oss, men inte denna gång. Weii.

Vår middag i helgen. Ser gott ut va? Kokosmjölk, bara några få burkar bara.
Stentrött var jag när jag kom hem igår eftermiddag. Omotiverad till allt..... men men. Sömn har jag hört botar mot trötthet. Eller motverkar det i alla fall. Ska chilla lite nu. Kram kram och ha det så bra.

Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

Är cocosmjölk verkligen så gott? Åt ni inget annat till eller? Hehe ;D

2009-10-22 @ 00:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0