Högvakt igen

Vem behöver sova? Det är väl ganska överskattat ändå? Men jag behöver tydligen sova, men det får jag inte. Får inte tid för det tydligen.

Nu under måndag och tisdag har jag stått högvakt igen på slottet. Fyra postpass som vanligt. Det har väl gått som det brukar göra förutom några annorlunda detaljer. Så som att vi gick från Mynttorger, runt slottet, istället ifrån Armémuséet. Det var sagt att jag även skulle hissa flaggan på slottet imorse också, så jag väcktes extra tidigt, hade då bara sovit tre timmar typ, gick till sammlingsstället och där visade det sig att jag inte skulle hissa någon flagga utan att jag skulle byta plats med en i patrullen som skulle hissa istället. Så istället för att sova på min "sovtid" fick jag sitta i patrullrummet och snacka skit med patrullgrabbarna. Det var ju i för sig jätteroligt men fy fan vad trött jag var.

Fick sluta strax efter tre idag och åkte genast hem. Slappade framför tv:n och lyckades till och med sova i 15 minuter. Duktig flicka. Sen kom Nalle och väkte mig, innan han själv gick och la sig och somnade framför tv:n. Huhm..

Skriv tillbaka
Postat av: Nalle

Jag skulle ju bara vara tyst och inte störa dig, inte kan jag hjälpa att jag somnade då! Å du, vem är det som ligger och sover i soffan just NU? Pusspuss!

2010-08-31 @ 23:13:41
URL: http://www.facebook.com/TokOve
Postat av: Louise

Nja, det har jag ingen aning om. Vem kan det vara? ;P

2010-09-01 @ 14:34:10
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0