Korum och vapenvård

I söndags stupade två officerare i Afganistan av en talliban utklädd till polisman. De sköts på nära håll utan att ens ha en tanke på det hela.
De båda officerarna kom från Livgardet, Livgardet där jag själv gör lumpen nu. Mina befäl var goda vänner och arbetskollegor med de båda officerarna som dog.

I torsdags hade vi ett korum (cermoni) för de mördade officerarna. Vi stod ute i kylan och lyssnade på vackra tal och sjöng ett par psalmer för att hedra de svenska officerarna som stred för rättvisan i ett land bortom alla gränser.


På grund av händelsen fick vi sluta en dag tidigare från fältveckan. Vi hade bara två befäl på 5 plutoner, så vi fick komma in i värmen och ta hand om all materiel en dag tidigare så att vi slapp stressa. Fy sjutton vad skönt det var att sova i logementsängen den natten. Jag sov som ett djur de hela sex timmarna som bestod. Det var helt underbart.

Nu under min permission har jag firat min sambos far som har fyllt åt. Jag har även hälsat på min mamma och bjudit på semlor och nu ikväll, söndag, ska jag och Nalle ut på restaurang och fira Alla Hjärtans Dag tillsammans. Senare ikväll ska jag tillbaka till Livgardet för att nästa vecka skjuta pansarbrytande. Hoppas du har haft det bra, mycket bättre än vad jag har haft det de senaste veckorna.
Kram

Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

Hej hur är de i lumpen? Finns det fler tjejer i gruppen? Hur är killarna? Kram

2010-02-19 @ 22:04:48
Postat av: Louise

Jorå, det knallar å går. Det är asjobbigt å superstressigt hela tiden. Dåligt med mat å sömn, men annars så... Killarna är snälla och trevliga. Hur är det själv då?

2010-02-26 @ 23:42:09
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Sofie

Okej, det låter ju inge bra att du stressar så mycket.

Med mig är det bra. Lite mycket på jobbet bara. Men du verkar ha det lite värre iaf. Hehe ;P

Kram o puss

2010-02-28 @ 17:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0