Huligan-agerat

Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men det var ganska kul ändå, att få vara huligan för en dag.
Ja, alltså i onsdags skulle jag och mina soldatkollegor agera huliganer mot utlandsstyrkan. Det var deras slutövning innan nästa vecka då de ska åka till Kosowo, for some real fights. Så vi skulle vara så våldsamma som möjligt, men vi hade vissa regler som vi var tvugna att följa.

Vi var runt 100-200 personer som de hade delat upp oss i tre olika grupper. Den första gruppen skulle vara "mitsar", springa fram till utlandsstyrkan med stora kuddar som de skulle slå hårt på med batonger. Den andra gruppen skulle kasta vedträn på de. Och den tredje gruppen skulle vara "språkfiguranter", alltså skrika en massa saker och reta upp utlandsstyrkan. Jag hamnade i gruppen "språkfiguranter" Så det blev inte många blåmärken på min kropp. Men allt var jättekul och jag skrek som bara den.

Synd bara att vi fick vänta hela förmiddagen utomhus i kylan och jag fick ingen mat på nästan 6 timmar, men annars så var allt bra. Vi fick åka buss dit och det var ju väldigt bra.
Dagen slutade med att några fick åka ambulans därifrån med skallskakning och ett brutet näsben. En i min pluton fick även en kind blodig, men alla överlevde och det var en rolig dag.
Inte som alla andra liksom.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0