Lider och njuter på samma gång

Jag tittar ut. Det är mulet och molnigt och jag ska gå till centrum om 5 minuter. Jag klär på mig och lägger undan solglasögonen som ligger i väskan, redo att användas. De vill jag ju inte bära på i onödan. Jag traskar ut och så fort jag öppnar ytterdörren skiner solen och värmen har stigit till 20°C. Det var väl då självaste f.... Typiskt mig!

Jag kisar och fortsätter att gå. Promenaden är ju ändå bara på drygt 15 minuter (x2). Jag lider samtidigt som jag njuter av solen. Vilket dilemma. Men det är varmt och skönt ändå.

Så fort jag förbereder mig och bestämmer mig för att inte ha något, ja då behöver jag det givetvis. Och så fort jag tar med något extra, ja då behöver jag det självklart inte.
Samma sak var det när jag körde bil igår. Det var soligt så jag tog på mig solglasögonen men så fort jag startade bilen och körde iväg blev det mulet. Typiskt. Suck.

Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

Dagens i-landsproblem eller? Skicka över solen till mig annars. Jag vill ha den.

Svar: Nja, jag vill gärna behålla solen.
Turqoise

2012-06-19 @ 16:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0