Studiebesök

Studiebesöket idag blev väldigt roligt och intressant. Först besökte jag Svenssons i Lammhult och såg en massa fina möbler jag bara ville köpa och ta med hem. Till min framtida herrgård. Fick lite historia om några möbler och mycket information och tips angående Svenssons möbler.  
(Charles Eames "Lounge chair" år 1965)
 
Sedan besökte jag Norrgaveln i Lammhult. Möbelfirman, även som Svenssons, grundades i Lammhult och har sina produktioner och lager nere i Lammhult. Norrgaveln kör även på det humanska och miljövänliga sättet i sina produktioner och arbetssätt. Föreläsaren sa att man skulle kunna ta vissa av deras stolar och tippa ner de i sjön utan att de skulle påverka miljön negativt på något sätt. Träet och ytbehandlingarna är bara naturliga ämnen.
 
(Översta bilden: Yngve Ekströms "Lamino" i läder år 1956. Sven Engströms och Gunnar Myrstrands "Bågen" år 1950-tal)
 
Jag tycker att det är alltid kul att titta på fina möbler i alla fall. Jag blir så inspirerad och vill genast köpa nya möbler och möblera om i hela hemmet. (Men jag får väl vänta tills jag bor i en stor villa och har plats för alla möbler och inredning som jag vill ha. Plus har jävligt mycket pengar.)

Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

Svenssons i Lammhult brukar ha mycket fina saker där. Många saker som jag också bara vill ha. Stynd att det är så dyrt bara.

2012-11-09 @ 14:37:55
Postat av: Louise

Ja med man betalar för kvalitet, livslång hållbarhet, design och hantverket.

2012-12-01 @ 15:27:28
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jo men ändå. Det kanske inte är dyrt men mycket pengar.

2012-12-23 @ 01:03:48
Postat av: Louise

Precis

2012-12-23 @ 16:03:10
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0