Mot Alvesta och hösten

Mhm, jaha. Då sitter jag här på tåget mot Alvesta. Sommaren är slut och höstterminen börjar imorgon. Elementen på tåget står på värme, fast det är sommar som varmt ute. Nyss regnade det i Stockholm.
Jag är varm men mår bra. Solen bländar mina ögon. Ängarna är fortfarande gröna. Blommorna har blommat ut.
Längtar dock inte till skolstart men det underlättar nu när det är en rolig kurs jag ska börja med, Butikskommunikation. Den kursen känns som ett bra tillägg och komplement till mitt inredningsintresse och utbildning.
Jag är lite trött också. Innan så tränade jag, duschade och packade väskorna fulla i stress. Har inte riktigt återhämtat mig än, men efter den här långa (som egentligen är kort på 3 timmar med SJ:s snabbtåg) tågresan kommer jag vara tillräckligt utvilad inför höstens skolarbete och utmaningar.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0