Packar

Yey, jag flyttar hem till Stockholm igen om en vecka. På heltid.  
Så just nu håller jag på att flyttpacka och städa. Jag tömmer väggar och rensar lådor från allt krimskrams jag har här i Ettan i Alvesta. Och lyssnar (förmodligen) en sista gång på julmusik.
 
Men det känns lite i hjärtat att ta farväl från allt här. Här i lilla Alvesta och Småland. All ensamhet, skolstress, lugna samhälle, alla dunka-dunka bilar utanför lägenheten, tvättmaskinen som alltid brummar och grannar som alltid låter. Jag kommer sakna allt det här men samtidigt kommer det att bli så skönt att få komma hem igen, hem till mitt riktiga hem och liv.
Men än så har jag två skoldagar kvar och flyttlasset går ju som sagt nästa söndag så jag har några dagar till att packa och ta farväl av Ettan, min första egna lilla lägenhet på 15-20 kvm.
 

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0