I've got a suprise

Jag har en liten nyhet som precis har hänt mig. En positiv nyhet. Jag fick ett samtal igår. Jag tvekade att svara först, men gjorde det tillslut. Och det ledde till att jag fick ett jobb.
 
Japp, jag har fått ett jobb. Som barnskötare på några förskolor i Nacka. Nära och bra med mindre förskolegrupper. Och det tackar jag för.
Det är så det ska gå till. Arbetsgivaren ringer upp och behöver mig. Arbetsgivaren vill ha mig. Inte jag som måste övertyga arbetsgivaren att välja mig.
 
Så idag har jag jobbat på en förskola (fast jag är sjuk och mådde skit. Men jag kan ju inte tacka nej till ett jobb direkt. Inte första dagen liksom) och allt kändes som för tre år sedan då jag jobbade på en annan förskola. Rutiner, pedagogik, diplomatik, problemlösning och utveckling står fortfarande på agendan. Bara nya namn att lära sig.
 
Resten av veckan är också uppbokad av jobb. Strålande.
 

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0