Hejdå Sälen och all snö

Sista dagen i Sälen och vi har bara städat och packat sedan vi vaknade imorse. Skinande rent ska det vara och allt ska packas in i bilen så det tar ju sin tid. Klockan 12 skulle vi lämna stugan, vilket vi gjorde ganska precis.
Men redan på första vägen utanför stugområdet var det stillastående bilkö, så vi kom inte så långt. Det snöade också och var dåligt sikt.
Sträckan som vanligtvis tar kanske runt 10-15 minuter att åka ut från Sälen tog kanske 30-40 minuter istället. Men det gjorde inte så mycket för mig för då hann jag ta farväl av Sälen och all snö. Se den sista riktiga snön en sista gång. För när vi hade åkt i 1-2 timmar förvandlades snön från himlen till regn och snön på marken blev barmark.
 
Hejdå snön. Hejdå Sälen. Jag hoppas att vi ses snart igen. Jag kommer sakna skidåkningen, utsikten och vintern.
Det verkade som att Nalle fick mersmak på skidåkningen i alla fall. Han verkade tycka om att åka skidor och pulsa runt i snön. Han var den som var mest skeptiskt till denna resa och hade åkt skidor minst av oss alla. Men efter hans sista (och tredje) dag i slalombacken fick han in tekniken och ville bara åka mer och mer. Det var lite som jag sa innan till honom, att efter tredje slalomdagen brukar man få in snitsen och allt bara släpper. Då brukar man kunna åka skidor utan hämningar eller rädslor (som ett amatörproffs). Både kroppen och hjärnan har vant sig och allt brukar gå mycket bättre.
 
Åter till hemresan.
 
När vi närmade oss Enköping? Falköping? Falkenberg? hade det hänt en olycka och tre bilar hade krockat och låg på taket. Då fick vi åka tillbaka en lång bit och åka en lång omväg förbi Uppsala för att komma hem till Stockholm. Den lilla färden tog kanske 1-2 timmar extra, utan att ha räknat på det. Det var en skön timme att köra på när mörkret föll och jag var extra trött... Vi körde bil i 9 timmar, inklusive lunch- och fikapaus.
 
Tillslut kom vi hem i alla fall. Helt slut. Skönt att jag är ledig imorgon så jag hinner återhämta mig.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0