Fotbollssäsongen börjar

Idag drog äntligen fotbollssäsongen igång (för mig). Dock tidigare (på dygnet) än planerat, men det gör inget. I höstas drog jag och en tjejpolare igång ett inför-korpen-fotbolls-lag. Så idag började andra säsongen med fotbollsträning och träningsmatcher. Allt är ju på basic-nivå och vi är ju några stycken (inklusive jag själv) som absolut inte kan fotboll. Men det är så himla roligt och det är så otroligt jobbigt att träna/spela fotboll. Superroligt. Fast man inte kan något.
Plus så var jag ju sjuk förra veckan och har absolut inte återhämtat mig från varken förkylningen eller träningens frånvaro. Men om ett par träningar till (och typ några veckor till) så är jag på banan igen och kanske lyckas hålla konditionen uppe, utan att flåsa eller få håll efter 2 minuters uppvärmning. Och lyckas jag hålla konditionen uppe så kanske, kanske, kanske lyckas jag med passar, dribblingar och mål på fotbollen också.
Vem vet?
Annars behöver jag väl bara tur när jag spelar.
 
Det är också väldigt bra att ha. Tur....

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0