På Högfjället

Vilken dag det har varit. Jag är helt slut i kroppen. Efter bara första dagen. 
 
Vi kom upp igårkväll efter en lång körning i mörker och snödimma. Men allt gick bra. Vid stugan skottade vi hela uppfarten och packade sedan in allt i huset. 
Idag har vi ordnat skidutrustning och liftkort under halva dagen och resten av dagen har vi åkt skidor på Högfjället. Snön vräkte ner, mörkret kom hastigt och det har vart kallt ute med ca. 6 minusgrader. Backarna blev väldigt guppiga av all nysnö som kom under hela dagen så det blev extra svårt att åka idag också.  Mina pjäxor satt inge bra på smalbenen heller så nu har jag fått stora blåsor på benen. Jag ska förmodligen byta de imorgon för såhär ont orkar jag inte ha resten av veckan. Jag vet att man brukar få ont i fötterna de första dagarna, men att få stora blåsor på vaderna är det inte värt. 
Efter dagens skidåkning satte vi på bastun hemma i stugan och värmde oss. 
 
Imorgon tror jag att vi ska till Hundfjället och utforska backarna där. Där brukar det alltid vara bra backar så jag hoppas på det bästa. 
 
Snart däckar jag av utmattning så vi hörs senare. 

Skriv tillbaka
Postat av: Anonym

Ja fan så trött du var! /Nalle

2016-01-12 @ 08:44:04
Postat av: Louise

Ja, helt slut både i huvudet och i kroppen. Skönt att sova i några timmar.

2016-01-18 @ 15:21:22
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0