Härligt meddelande

Idag kom det bästa meddelandet på länge. I fem veckor och tre dagar har vi vart utan drickbart kranvatten här i Nacka. I över fem veckor! Eller alltså, det gick att dricka om man kokade det först. Och kokade det innan man använder det till mat osv. Men att hålla på så dag ut och dag in blev för mycket.
Så efter några dagar började vi låna vatten från familj och vänner istället.
Det har varit någon äcklig bakterie i vattnet som gjort att man blivit magsjuk eller illamående om man druckit av det. Jag har inte känt någon magsjuka, men eftersom man är gravid var man ju lite nojig och osäker. Jag tillhör ju för en gång skull riskzonen för känslighet (äldre, barn och gravida) och även om jag klarade mig bra vet jag ju inte om lilla bebisen klarade det lika bra.
 
Och så fick man aldrig veta hur länge vattnet skulle vara odrickbart. Handlade det om en dag? En vecka? En månad? Ingen visste.
 
Men vi har klarat oss bra från detta elände. Tröttsamt har det varit att koka och fylla flaskor varje dag, men nu är det äntligen över. Äntligen över! Halleluja för vatten. Vanligt rent drickbart kranvatten.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0