Blötsnö och pulka

Idag har vi vart ute och invigt nya pulkan, som Theo fick av mormor i julklapp. Det var första gången Theo åkte pulka. Theo är visserligen för liten för att sitta i pulkan själv, så han fick ligga i den istället.
Det var plusgrader och trög blötsnö ute och fast det kom tårar och gnäll ifrån Theo fanns det stunder då det var helt okej att åka pulka. Så länge den rörde på sig. Men så fort vi stod stilla så var det inget roligt längre.
Så jag drog omkring honom fram och tillbaka och lite i en backe, i en kvart. Sedan somnade Theo i pulkan medan jag fortsatte att dra omkring på honom en kvart till. Mest för att få frisk luft och dagsljus och jag behövde rastas.  
 
Så jag antar att pulkan blev godkänd. Tack mormor.
 

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0