Pannkaka!

Vaknade med huvudvärk imorse. Usch, det var jobbigt. Har nu haft det till och från hela dagen. Men aja, imorse jah, jag hade sovit hos Björn inatt och när vi vaknade idag så ville inte han gå upp. Jag blev rastlös och började fara omkring. Tillslut tänkte jag göra frukost till mig och Björn. Jag frågade snällt vad han ville äta. Pannkakor svarade han. Pannkakor?! Jag tvekade, jag vet hur dålig jag är på pannkakor, i köket överhuvud taget. Men pannkakor ville han ha. Så då blev det så. Jag gjorde i ordning smeten. När jag var nästan klar med smeten kom Björn på att han inte ville ha tunnpannkakor. Han ville testa ugnspannkaka för en gång skull. Godkänt för min del. (Pallar inte att steka en massa svåra pannkakor). Det blev ett konstigt resultat av ugnspannkakan. Den blev konstigt tunn med stora, jättestora bubblor över hela. Men den smakade underbart. Jättegott med jordgubbssylt på. Nam nam.
Hade julkänsla idag också för första gången. Det hade snöat jättemycket under natten. Upp till en decimeter hög snö på marken. Underbart. Fick då julmusik i huvudet. Började sjunga och nynna för mig själv.

Har annars frusigt hela dagen idag. Skitkallt. Och lyckades man bli varm någongång, så varade det bara ett litet tag. Blev snabbt kall igen. Och nu, när jag har kommit hem, hem till mig så fryser jag fortfarande. Två tjocka strumpor, benvärmare, tjocka mjukisbyxor, ett linne, två långärmade tröjor, halsduk och mössa och tycker fortfarande att det är kallt. Burrrh......
 
Igårkväll skulle vi äta thaimat också som middag. Maten gick ju knappt att äta. Den var grymt stark. Jag är inte van med stark mat, så jag höll på att dö efter varje tugga. Annars så tror jag att det var gott. Men så otroligt starkt det var. Oj oj.

Nästa helg är det 1:a advent också. Ska bli trevligt. Ska försöka att bli varm nu.
Ha det så bra så länge
// L

Skriv tillbaka
Postat av: Sandra

Hehe jag suger med på att göra pankakor :P Tar ju sån j-la tid hehe. Mysigt med julkänslor, jag har haft väldigt lite men vi har ingen snö här nere ju så det har inte riktigt kommit igång än hehe. Ha det! Kramis

2008-11-23 @ 13:44:57
URL: http://fallendarkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0