Snö snö och mer snö

Oj vad det har snöat nu. Har nästan snöat konstant i 2-3 dagar nu. Underbart och det är så vackert när det ligger orört på marken och glittrar.

Snön är till för skoj och bus. Jag såg fler människor liggandes PÅ marken än människor som STOD rakt upp. Jag tror att de flesta blir glad av snön ändå, fast den kan vara isbitande och stormig. Men när snön verkligen är här, så vill bara vara i den, men man kanske inte vågar erkänna det. Snöbollskrig, åka pulka i backen, snögubbar eller bygga snöigloos, allt sånt som man gjorde när man var barn. Alla sådana minnen kommer tillbaka nu när det är snö ute.
Har själv vart ute och lekt i snön idag. Använde mina nya vinterskor, täckbyxor och tjock vinterjacka. Lekte med mina miniorbarn på scouterna. Vi åkte i grupp på en stor pressenning ner för en knöglig backe. Det var skitkul att få leka av sig lite och barnen verkade uppskatta det iaf. Man leker inte så mycket i vuxen ålder, vilket är väldigt tråkigt, för ibland så vill man. Har man barn kan man alltid leka med de, men har man inte det så kanske man kan leka med sina vänner, eller bli scoutledare och leka med sina scoutbarn  x ) . Det spelar ingen roll hur gammal man är, alla kan leka i snön. Du borde göra det om du inte redan har gjort det. Det är skönt att få göra det ibland.

Gå nu ut i snön, lägg dig på rygg och gör en snöängel.
Puss och kram

// L

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0