Sovit bara 5 timmar inatt

Ja, jag kan ju inte säga direkt att jag är pigg och kry idag. Inatt sov jag bara 5 timmar. Jag hade käkat middag hos Björn och skulle sen sova där. Jag gick och la mig runt halv 12 men somnade kanske runt 1, halv 2. Jag var liksom inte trött, kunde inte sova. Bara låg där och vände och vred på mig. Magen knarrade, knorrade och gnällde hela tiden. Luften var kall men det var jättevarmt under täcket. Jag låg och tänkte på en massa olika saker.... utbildning, jobb, allt som jag har gått igenom, gamla vänner, vänner som jag har nu, allt som jag saknar, vem jag är.... ja allt, mitt liv som Louise. Vet inte om jag blev så glad över allt. Mycket elände och smärta som man har fått uppleva genom åren.
Tillslut lyckades jag somna iaf. Drömde några drömmar. Vaknade igen.... somnade om... frös, svettades. Vaknade av nån anledningen sen av att täcket drogs bort från mig. Björn som sov brevid mig hade virat in sig i täcket. Jag började frysa. Ville inte väcka honom. Täcket hade lagt sig på tvären. Jag rättade till det och försökte somna om igen. Det tog en stund.

En stund innan klockan 6 vaknade jag igen. Pigg (!?!). Jag försökte somna om, men det gick inte. Magen knorrade igen och jag vände och vred på mig. Tillslut gick jag upp en stund. Gick runt lite i lägenheten. Gick och la mig sen i sängen igen för att försöka att somna om. Det gick inte. Still awake. Halv 7 ringde Björns första väckarklocka. Sen var det bara kört för min del att lyckas somna om. Nästa klocka ringde lite senare. Han låg och "snoozade" i nästan en timme. Jag blev bara piggare och piggare. Jag räknade väckarklocksringtillfällerna, 18 tror jag att jag slutade på. Efter det gick jag upp och förberädde Björns frukost. Hade ändå inget bättre för mig. Gick och la mig sen. Klockan var väl då runt 8, halv 9.....
När Björn sen hade gått upp, ätit frukost och försvunnit till jobbet låg jag kvar i sängen. Jag lyckades faktiskt att somna om då! Sov runt 4 timmar tror jag. Vaknade vid 12 tiden, mitt på dagen. Skönt. Kunde inte sova mer sen. Tog en långsam frukost. Softade lite och åkte hem sen till mig. Sitter här nu hemma och kände att jag var tvungen att skriva om min långa, långa, vakna natt. Trött är man och ska snart iväg igen. Ska äta middag med Björn igen ikväll och imorgon ska vi ut och handla lite.

Snön är nästan helt borta nu. Trist och tråkigt. Vill ha mer snö.

// L

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0