Scout Ting 08

Hej hej.
Igår kväll åkte jag på scouthajk, ( för er som inte vet vad det är så är det en övernattning med en massa andra roliga scouter och vänner ), ute i en stuga i skogen. Jag åkte dit med Lina och Hugo, de kom och hämtade mig. Framme i scoutstugan som vi skulle tillbringa vårt närmsta dygn i så hände det inte så mycket. Vi gick och hälsade på alla, var sociala. Björn, min kille, skulle ha vart där också, men honom såg jag inte. Han hade låst in sig med några polare i ett annat rum och softat lite. Men sedan, då fick jag träffa honom. Då blev jag glad.

Det var många där som man kände igen Henning, Jenny, Micke och Magnus m.fl. Det var trevligt. Kvällen kom och vi började göra iordning maten. Kyckling med ris skulle det bli. Men av nån anledning så räckte inte den tillagade kycklingen till alla. Så akut fick vi göra mer kyckling. Björn, Micke och Hugo började micra och koka kycklingen. Inte fan kan man koka kyckling, ne usch! Det såg inte gott ut. Men ätbar var den tydligen. De åt den trots allt. (Och ingen blev magsjuk).
Efter maten blev det efterrätt, chokladpudding med grädde. Kanske inte mitt godaste alternativ, men jag avstod gärna. Var ganska mätt efter kycklingen ändå. Efter allt ätande blev det diskning och sånt som vanligt. Men när allt var klart blev det fritt att göra vad man ville. Det fanns spel och filmer man kunde se på. Jag började spela Black Jack. Henning satt redan vid bortet och spelade när jag kom. Det fanns en dealer och en till kille som spelade. Det var skitkul att spela, vi hade riktiga marker också, så fick man satsa. Ibland vann man och ibland förlorade man. Jag satt där ganska länge. Sen kom Björn också dit och spelade med mig. Och man fick popcorn och godis senare hela kvällen. Smarrigt.

Efter ett tag tröttnade jag och gick till Lina istället. Hon ville att jag skulle lära henne att spela Uno. Först var det bara hon och jag som spelade och sen kom det bara fler och fler som ville vara med. vi var väl runt 7-8 som mest som spelade samtidigt. Vi satt flera timmar. Det var skitkul. En spelomgång tog säkert 2 timmar innan alla hade gått ut. Markus tyckte tydligen också att det var kul att samla på sig alla kort. Fan va många kort han hade på handen vid ett tillfälle. Stackare. Alla gav honom kort där han skulle ta upp en massa kort hela tiden. Hehe. Och en gång vann han, trots alla kort på handen som han hade haft tidigare. Vi satt och spelade Uno tills klockan blev runt 2 på natten. Flera timmar....
När man sen fick chansen att sova så ville jag och Björn sova brevid varandra.... på en smal soffa. Asså det var ju ett under att man fick plats där. Låg på samma sida, samma sovställning under hela natten. Ont fick man, trångt var det men tillslut kunde man somna in ändå.

Nästa morgon var det mest om att äta upp all mat som fanns kvar och städa sen. Jag stod och diskade i säkert 2 timmar. Det var så mycket som skulle diskas de sista timmarna på hajken. Men rent och snyggt blev det tillslut.
Sitter nu nybadad och sammarfattar dagen som har vart. Ska iväg till killen snart också. Ett väldigt farande på mig idag. Mycket som man har gjort. Och det här inlägget blev väldigt långt. Sorry.
Ha nu en underbar söndagskväll iaf.
 // L

Skriv tillbaka
Postat av: Sandra

Låter som en mysigt helg =) Kul

kramen

2008-11-17 @ 18:03:32
URL: http://fallendarkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0