Nalles glöggsätt

Hej hopp alla människor (och pantrar ^ ^)

Jahapp, då satt man här igen. Trevligt att få skriva ner lite. Berätta om sitt liv i bokstäver. Mycket enklare än att berätta för någon. Kunna beskriva upplevelser med skriftliga ord istället för uttal och röstlägen. Aja, hur som helst. Igår kväll hade jag en mysig middagskväll med min Björn. Vi drack gott, åt gott och hade det jättemysigt. Konstigt nog så sover jag konstigt om nätterna. Jag vet inte vad det är. Men jag sover ganska dåligt. Svårt att somna, vaknar ofta, blir lätt rastlös, drömmer mycket.... obetydliga drömmar.

Idag så skulle vi handla lite också. Björn ville ha ett glöggsett och jag skulle ha pepparkaksdeg till på scouterna på måndag, då vi ska baka. Men iaf, vi åkte till Forum Nacka. Gick runt lite där. Strosade omkring. Jag hittade ett par ursöta ljus. Det var små isbjörnar. Hur söta som helst. Vet inte vart jag ska ha de, eller OM jag ska ha de, kanske ska ge bort de. Men de var hur söta som helst så de vill man ju inte elda upp. Hittede ett par schyssta glöggmuggar till Björn, men han ville ha en glöggkanna också, så vi fortsatte att leta. Hittade inte så mycket där faktiskt. Men i Sickla centrum finns det andra butiker, som Forum inte hade. Så vi sprang dit sen.
Vi fick verkligen skynda oss dit innan de stängde. Sprang sista biten verkligen. Kom till Cervera 5 min innan de stängde. Tur va? Fast en av personalen där började typ skrika på alla kunder som var kvar i butiken, typ att de skulle stänga nu så att alla skulle gå till kassan eller fort ut därifrån. Dryg var hon. Irriterad. Men vi hittade en snygg glöggkanna tillslut. En tunna med kran och värmeljus under, precis som Björn ville ha.
Nu var det min tur att handla....... pepparkaksdeg och mjöl på Ica. Inte lika kul, men nödvändigt. Allt är inte roligt här i livet. Nöjda och glada (och trötta!) gick vi hem sen. Tog en fika. Gott kaffe med varm bulle. Otroligt gott och skönt efter en heldag springandes mellan olika butiker och köpcentrum.
Gu' så trött jag var då. Åkte hem till mig sen. Vilade lite.

Vi såg 9 rådjur då, på vägen hem. 9 !? De måste ha haft ett årsmöte eller nåt för många var de. Men aja, ska inte uppehålla dig längre. Ha det så bra och ha en underbar 1:a advent imorgon. Drick inte för mycket glögg.
Kram kram

// L

Skriv tillbaka
Postat av: Sandra

Haha verkar som att det är dryg personal överallt på Cervera hehe.

Tufft glöggsett by the way!

Kramis

2008-11-30 @ 12:17:34
URL: http://fallendarkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0