Vit kakao?!

Hej hej. Hoppas allt är bra med dig. Jag mår som vanligt, bra tror jag. Igår så började dan med att jag vaknade för tidigt än planerat. Hade tänkt att få sova ut lite, men nä, det ville inte min kropp. Käkade lite frukost i lugn och ro, läste lite mail, var sådär lite allmänt duktig. Sen skulle jag träffa Kicki. Så jag pallra mig dit vid typ tre-tiden. Hon var superfika sugen så vi drack lite kaffe. Sen ville vi ha något gott till kaffet, men hon hade inget hemma, så vi gjorde chokladbollar istället. Och föresten, ni som bor under en sten precis som jag gör ibland, nu finns det vit kakao. Vit kakao!?! Hehe, vad f*n är det liksom? Jag som trodde att för att nåt ska vara kakao så ska det vara brunt, som choklad. Hah! Där trodde jag tydligen fel. Nu finns det som sagt vit kakao. Gott var det iaf. Jag som älskar vit choklad. Blev lite smått chockad bara. 

Sedan såg vi lite på filmer. Sånna där filmer som man oftast inte ser på i vuxet sällskap. Sånna där filmer som är tänkta för barn, men nästan alla ser de iaf. Först såg vi på den nya "Kung Fu Pandan". F*n vad rolig den var. Jag höll på att skratta så att jag fick en hostattack. Asrolig film. Värt att se, tro mig. 
Sedan såg vi på "Ratatouille". Åh så söt råttan var. Love rats. Hehe, råttan som lagade mat som en grym kock. Schysst. Inte har någon av mina tidigare sju råttor haft några sånna begåvningar. Men det var en sån söt och gullig film. Like it.  
                                
Sedan träffade jag Björn på kvällen. Fast vi hann inte träffas så mycket. Det blev så sent och han skulle upp tidigt morgonen efter. Men det är alltid något.

Idag så vaknade jag av att Hugo ringde mig. Visserligen var det inte så tidigt, men tidigt nog för lilla Louise. Sedan tjillade jag framför tv:n typ. Åt frukost och väntade på att Kicki skulle höra av sig. Ingen respons därifrån. Så jag började läsa lite körkortsteori istället. Skittråkigt. Satt väl i någon timme eller så. Sen så ringde Kicki. Hon kom och hämtade mig och sen så åkte hon, jag och Nattis till Ikea för att träffa Katrin med hennes nya lilla bebis. (Först virrade vi bort oss lite på vägarna mellan Nacka, Hammarby och Globen, men det löste sig sen).

Vi började Ikeabesöket med att självklart hälsa på Katrin och lilla bebben. Det var sjukt länge sen jag träffade henne, typ ett år sen. Och lilla bebisen var ju hur söt som helst. Bara 4 månader. Urgullig.
Sen tog vi en fika, en ganska lång fika. Sedan gick vi runt lite på Ikea, två våningar, sen tog vi en till fika, igen (.........) Gick igenom hela byggnade sen i lugnt tempo. Åh vad jag älskar Ikea. Yum yum. Vi var där till sent på kvällen.
                          
Nu har jag vart ute och tränat också för en gångs skull. Det var typ två veckor sen, sen sist. Så äntligen blev det av. Skönt att få känna sig lite duktig också. Och komma ut i det härliga snöovädret. Givetvis så började det att snöa när jag kom ut och joggade. Men det var det värt. Det var okej. En skön och levande känsla. Borde väl få mig en blund snart också.
Svara sen på min gåta längre ner på bloggen. ^^  Ha det gött

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0