Jag har målat!

Ja, idag så fick jag ett ryck, tog mig i kragen och reste mig upp. Jag har börjat med att måla! Oljemålning på stora dukar (tavlor). I julas fick jag nämligen oljemålarfärger, dukar, penslar och ett staffli i julklapp. Så idag tyckte jag att det var dags att börja. För sen när jag är duktig, då ska jag bli rik och berömd och ha en stor utställning som du självklart får komma på ;P .  

Jag tänkte nu bjuda på lite charmiga och kladdiga nybörjarbilder på mig in art-time
Det här är en hel del matreial som jag använda mig av under arbetet. Färger, penslar, provduk, staffli och alla färger såklart.
Jag är långt ifrån klar med målningen, men tänkte fortsätta om ett par veckor igen när den har torkat en aning. Tänkte skriva lite om det då också självklart. Som en liten fortsättning liksom. XP
Jag hade färg i hela ansiktet efteråt. Och på kläderna. Vet inte hur jag lyckades få färg på ena ögonbrynet heller, eller på nästippen, aja ( *rycker på axlarna* )
Men vilken skön känsla det var ändå. Äntligen. Alltså det är verkligen roligt, att formulera sig i färger. Jag har alltid gillat att måla, men jag har aldrig tidigare vågat ta det stora steget att måla tavlor själv. Men nu så, nu så är det igång. Det kändes underbart att blanda färg, hålla i penseln. Jobbigt bara att det tar uppåt 6-12 månader för färgen att torka. Men äsch, det är det värt.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0