Minioruppstart

Så var det minioruppstart idag. Första träffen med alla miniorscouter. De är ju så söta men de börjar gå mig på nerverna. I lördags hade vi nämligen ett stort möte med alla scoutledare där vi gick igenom allt möjligt. Framtiden, rekrytering, terminsschemat ja allt. Så idag då så hade vi vårt första scoutmöte med våra miniorer. Vi pratade mest och gick igenom viktig information om terminen. Så det gick väl bra. Barnen betedde sig som barn brukar göra, busade omkring, fnittrade, pratade hela tiden, kunde inte sitta still......
Hur f*n ska man få barn att lyssna på en? Har någon något bra knep eller sätt som man kan göra för att få barns uppmärksamhet och respekt? Jag har provat olika sätt men inget verkar funka.

Är fortfarande sjuk btw. Förkylningen sitter kvar fast jag dricker hostmedecin och äter vitaminer varje dag. Är dock klart bättre, men fortfarande sjuk.

Skriv tillbaka
Postat av: Nattis

haha det e inte lätt med massa ungar att hålla reda på!

Hota med föräldrarna typ, det e det enda som biter på min lille bror..

2009-01-20 @ 07:49:21
URL: http://moveahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0