Har du blivit sårad?

Det här med att bli sårad, av någon som man har för en gångs skull vågat lita på, fan vad det är jobbigt. Jag tror att det är svårt att repa sig efter det. Först har man svårt att lita på honom/henne och sen när man väl vågar blotta sitt hjärta för den ja då blir man sårad istället. Av nån sjuk anledning så händer det ganska ofta. Många av mina vänner har blivit sårade av någon, jag har blivit sårad. Du kanske har blivit det av någon som du har tyckt om? 

Det kan handla om olika saker, olika svek. Saker som man har lovat varandra. Någon som man litade på som bedrog en. Lögner, otrohet, respekt.....
Man får ett men för livet. Det är klart att man kan gå vidare i livet men ett tidigare sårat hjärta. Erfarenheten av det kommer man alltid att bära med sig. Det är svårt att våga lita så mycket på någon mer, men man kan inte döma alla efter ett misstag som en idiot har gjort mot en. 

Även jag försöker att gå vidare med livet och vara mer öppen och våga mer, fast jag har blivit djup sårad. Tankarna finns alltid kvar, men livet går vidare. Jag har tagit lärdom av det istället. Det är bara att se på den ljusa sidan på det hela....  

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0