Min midsommar 2009

Jag hade en helt sjukt rolig midsommar i år. Helt sinnesrubbad.


I torsdags kväll åkte jag och Björn upp/ner till Södertälje, där Hugo, Lina, Hensch, Micke, Johan och Niklas väntade. Vi var som sagt i en stuga i utkanten av Södertälje, tror jag. Vi fixade i ordning och roddade lite med mat där på kvällen. Spelade många och långa omgångar med Uno.


På fredag förmiddag skulle vi alla till ett  midsommarfirande ställe uppe på ett berg, inne i stan, där det fanns lotterier och karuseller och sånt. Lina ville promt se och dansa runt midsommarstången men på programmet var det traditionell dans klockan 3. Så vi åkte till affären och köpte lite mat och åkte och hämtade lite andra grejer då istället. Då började det givetvis att spöregna. Och det regnade länge då.
Vi åkte tillbaka till stugan sen för att förbereda lunchen som vi skulle äta på midsommarstångsstället. Sillunch. Då kom solen fram. Så vi åkte tillbaka med all mat. Då började det att regna igen, så ute kunde vi ju inte sitta. Vi hittade ett ställe under tak där vi kunde äta vår sill och vänta tills klockan blev 3.

Det regnade fortfarande när vi åkte till midsommarstången, men klockan blev så mycket och Lina ville verkligen dit i alla fall. När vi kom dit så hade de slutat med dansen och det duggade. Vi tog lite lotter. Vinst varje gång, sånt gillar jag.
Åkte hem till stugan sen och då började det att klarna upp igen. Vi spelade kubb, tog några fördrinkar och förberedde grillen. Mitt lag vann! Två gånger. Det kändes som att vi har suttit i en bil hela dagen.
Till middagen blev det nubbe och många sånger. Många sånger. Hensch var en hejdare på att sjunga. Han sjöng så ofta han kunde. Flera nubbar, vin, grillspett, majskolvar, kex, ost, bröd, sill, potatis, öl m.m. blev det sen. Framåt kvällen gick vi ut för att spela kubb igen men alla var nog lite för okoncentrerade för det så det blev musik, dans och hoppa omkring istället. Glada, fulla och helt cp sprang vi omkring som små tonåringar utan gränser. Mer tänker jag inte berätta men det var så jävla roligt.
Det började dugga lite så alla blev blöta och skitiga. Men promt skulle vi vara ute. Det var ju midsommar.
Morgonen efter var nästan alla bakfulla. Sega och trötta i alla fall. Vi städade lite och diskade på förmiddan och till lunch åt vi jordgubbar och grädde ute i solen. Segade lite mera och spelade kortspel. Framåt kvällen åkte vi in till stan och åt middag, en fet hamburgare, bra bakfyllemat. På kvällen sen såg vi på filmer och åt popcorn till klockan blev 1 på natten.


Nu, söndag, har vi bara städat och diskat där i stugan. Det såg ju ganska svinigt ut när vi hade firat midsommar så.... När vi körde ifrån stugan så började det självklart att spöregna. Men så fort vi hade lämnat Södertälje så sken solen. Snacka om lokala skurar. Hemma i Stockholm kunde jag ligge ute på gräsmattan under den underbara solen. Åh, svensk sommar.


Skriv tillbaka
Postat av: Sofie

Låter som ett roligt midsommar. Blev även du full eller? Eller bangade du på det?

2009-06-26 @ 01:07:57
Postat av: Louise

Ja det var skitkul. Klart att jag tog mig några glas. Full å glad, men det blev en del saker som man var tvungen att ta hand om också. Hade du själv kul på midsommar?

2009-06-26 @ 01:42:13
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det var ju typ bara i Södertälje som det regnade mycket. Alla andra hade sol. ;P

2009-06-26 @ 13:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0