Målat klart!

Hepp, inte fick jag träffa Björn igår. Så det blir en hel vecka utan honom. Visst kommer det att gå bra ändå, men jag hade planerat att vara med honom och så blev det inte så. Jag hade ju tänkt att plugga lite teori hemma hos honom idag, för här hemma blir det aldrig gjort, men så blev det ju inte. Fick sitta själv hemma i mörkret istället och ha långtråkigt. Aja, det är inget att gå och grubbla över.

Idag så har jag målat klart min oljemålning! Den blev inte riktigt som jag hade tänkt mig från början, men den blev "okej" ändå. Det är ju trotts allt min allra första målning jag gör över huvudtaget.
Så de första tavlorna man gör är bara på "test". Övningsmålningar som inte är perfekta, tills man kommer på en egen bra teknik. Övning ger färdighet. Nu ska det bara torka i några månader. Jag har några små idéer på hur nästa målning ska se ut. Har du några tips får du gärna dela med dig så kanske det blir en oljemålning av den.
Sedan idag var jag ute och promenerade i det underbara vårvädret. Solen sken och himlen var nästan klar. Visserligen så blåste det lite kallt och jag kände inte alls för att gå ut och gå just denna dag (av någon anledning) men det är alltid så skönt efteråt. Var ute i ungefär en timme.
Ska äta middag nu så vi hörs en annan gång. Ska sen packa och städa undan lite grejer. Borde plugga teori också, men pallar inte. Aja, nu fiskpanetter. Hare och kram kram.

Skriv tillbaka
Postat av: Nattis

Snyggt det blev!!

2009-03-20 @ 10:39:12
URL: http://moveahead.blogg.se/
Postat av: Sandra

Supersnygg tavlan blev gumman =) Du e superduktig =)

2009-03-20 @ 15:32:24
URL: http://fallendarkangel.blogg.se/
Postat av: Louise

Tack tack så mycket

2009-03-21 @ 00:18:44
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Sandra

De e party den 4 hehe. Så du får ta me dej en kudde å det du vill dricka hehe. Det e allt du behöver tänka på hehe. Ska bli superkul om du kan komma ner =) det va ju så länge sen vi sågs å partade ihop hehe =)

Kramis

2009-03-21 @ 17:05:22
URL: http://fallendarkangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0