Minioravslutning

Varje måndag har jag (+ några till scoutledare) miniorträff med våra yngsta barn i kåren på scouterna. Och idag var det jag som höll i den sista träffen. Det var avslutning idag. Jag pratade lite med barnen och frågade lite vad de tyckte om terminen. Alla gillade det som hade vart. Sedan gick vi ut i parken och lekte med barnen. Gick in igen och fikade och myste lite med barnen. Eller myste och myste.... de fick lite saft i all hast och jag delade ut små märken som barnen hade samlat på sig under terminen. Små märken att spara och sy på scoutskjortan. Det är inte så nördigt som det låter faktiskt.

Middag på Donken efteråt med Hugo och Lina. Jag var väl småtrött och hörde inte riktigt vad de pratade om varje gång. Mummel mummel var det mesta jag hörde. Jag missförstod lite vad Lina sa en gång.

Lina: Vet du vad jag såg idag, en mopedist med punka?
Jag: (Tänker några sekunder för mig själv) Va.. vad sa du?
Jag: En nudist på en pulka?!


Det var det jag hörde. Hur kunde det va möjligt, det finns ju ingen snö kvar i Sthlm?!
Annars har det var en gasnka slapp dag idag. Har inte orkat göra nåntint. Fast nu på kvällen, innan jag kom hit så var jag ute på en liten promenad i det kalla, friska, vårvädret. Skönt ändå. Sov så gott

Skriv tillbaka
Postat av: David

Man hör det man vill höra..

2009-05-13 @ 18:48:44
Postat av: Anonym

Hehe

2009-05-13 @ 21:30:37
Postat av: Louise

Vaddå da? Så farligt var det väl ändå inte?

2009-05-13 @ 22:02:57
URL: http://turqoise.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha den va klockren darling =)

2009-05-14 @ 20:02:15
URL: http://fallendarkangel.blogg.se/
Postat av: Louise

Hehe

2009-05-14 @ 20:36:31
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0