Seglat med Björn

Nu har jag äntligen seglat med Björn och hans segelbåt. Vi började segla i söndags eftermiddag. Då blåste det inte alls så mycket så vi bara gled omkring på vattnet under solens värmande strålar. Vattnet var svalkande (iskallt!), blått och friskt. Det var underbart. Vi la till vid Ägnö (tror jag att det hette). Åt  en god middag och tog det lugnt. Chillade, han och jag. Åt ost och kex sen på kvällen och hade det jättebra.
                       
Den natten sov jag inge bra. Jag låg och drömde mardröm efter mardröm. Men tillslut var det morgon. Vi tog en liten sovmorgon. En lugn frukost medan fiskarna i vattnet skvätte och hoppade runt. Fiskar är f*n läskiga. Tycker inte om de. Usch. Fula också.
                       
När vi skulle segla hem sen så blåste det ganska mycket. Båten svajjade och lutade rejält. Riktigt obehagligt för en ovan seglare. Trodde att jag skulle dö några gånger. Eller dö av en hjärtattack innan båten skulle ha vält. Nä, alltså segling kan vara riktigt läskigt ibland. Men hem till hamnen kom vi. Lagade lite middag och städade henne sen.
                       
En riktigt trevlig, underbar och och fin segling blev det. Tur med vädret och god mat. Jag som har tjatat att få segla hans båt. Äntligen så fick jag. Tack till min snälla ängel.


Skriv tillbaka
Postat av: Nattis

HERREHUD! Har ni inge staket på båten, jag skulle ramla i flera gånger om!!!

2009-10-07 @ 14:45:43
URL: http://moveahead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0