Dagens kväll

Jag har äntligen fått tillbaka mina vanliga helgpermissioner nu. Kom hem igår, fredag eftermiddag och är ledig fram tills måndag morgon. Yes baby.

Så idag bjöd vi hem Nalles familj hem till oss och bjöd på middag. Fördrink med tilltugg blev det med vin till den egna kyckling-svamp-grädd rätten och marängtårtsefterrätt med kaffe och "starkare vätska" till. Allt var jättegott och jag är hur nöjd som helst. Jag och Nalle har blivit mästerkockar. Tänk att till och med jag kan lyckas i köket någongång. Det är ju underbart. Förut kunde jag inte ens baka en kladdkaka efter recept men nu kan jag laga en helt egen måltid som är god också.

Släkten var nöjda och glada, fast det åskade och blixtrade som bara den utanför. Shit villka blixtar jag såg. Har nog aldrig sett sånna klara och "stora" blixtrar förut. Skönt att man satt inomhus i alla fall.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0