Nyårsafton

2009 är förbi sens igår och jag och Nalle hade en nyårs fest här igår för Kicki, Danne, Hugo, Micke, Hensch, Magnus och Fredrik. Fördrink blev det och sedan åt vi en hemlagad tre rätters middag. Det var egen skagen toast som förrätt, grillat kött och potatisgratäng som varmrätt och glass och fruktsallad som efterrätt. Supergott var det och "kökspersonalen" var helt underbara.
Tack så jättemycket för den goda maten.

Vid tolvslaget gick vi ut till fyren vid vattnet och drack champange och firade in det nya året. Fy sjutton vad kallt det var. Jag höll på att frysa fingrarna av mig. Men skoj var det och det nya året är såå välkommet.

Efter att vi hade gått in sen igen blev det musik och dans och ännu mer drickande. Vi spelade Uno några vändor och klockan bara tickade iväg och iväg. En påse ostbollar hamnade på golvet, utspridda i hela vardagsrummet och jag tror att det även blev någon form av ostbollskrig under kvällen. Det blev väldigt slirigt för de flesta och stökigt blev det. Men alla hade jätteroligt.

När klockan var runt tre fyra på morgonen började vi titta på film medan Hugo och Nalle snarkade i takt mitt i soffan. Hensch hamnade på golvet medan jag kände mig faktiskt väldigt pigg och glad. Runt sextiden var det dags att gå och lägga sig och vi alla somnade väldigt fort lite överallt i lägenheten.

Morgonen efter vaknade jag klockan 10 av Hugo, Kicki och Micke som pratade högt och "lekte" med kaffemaskinen. Då var det tydligen dags att gå upp. När alla hade vaknat sedan åt vi frukost och sedan tog en lång promenad i det vacka, soliga, kalla, snöiga vädret. Mer än en timme var vi ute. Hemma sedan tog vi en varm choklad med grädde på. 

Det var en lyckad nyårskväll och jag är jättenöjd. Supertrevligt hade vi allehopa och alla var glada. Bakis och trött sitter jag nu i lägenheten med en Nalle sovandes i soffan framför tv:n. Jag hoppas att du hade en trevlig nyårsafton och att din första dag på året också var bra. Ha det gött så höres vi.  

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0