Middag i segelbåten

Samma kväll slutade jag tidigt från lumpen. Jag fick kvällspermission, så jag åkte hem till Nalle då. Och vi blev bortbjudna på mat till familjen "Rolle" som hade vart ute och seglat och lagt till i närheten av oss. Så middag i lilla segelbåten med spralliga barn blev det. Och sen framåt kvällen gick vi ut på en promenad bland hästhagar och klätterställningar. Det är skönt det där med det civila livet. Tänk att man inte uppskattade det när man hade det innan inryckt till lumpen. Det civila fria livet utanför grindar och en massa regler. Superskönt ju.

Trevligt hade jag i alla fall och det var skönt att få komma ut lite. Sen var det dags att åka tillbaka till regementet och packa i ordning allt inför högvakten för morgondagen.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0