Middagen hos mamma

Middagen hemma hos mamma var jättetrevlig och god. Det var kött och en massa korv som grillades, klyftpotatis i ung och cider i glaset. Nam nam. Vi satt uppe till långt in på kvällen och sen slaggade vi över där, jag och Nalle, i min gamla mjuka säng.

Efter middagen råkade jag få syn på en påse med många av mina gamla skolböcker och teckningar som jag gjorde på lågstadiet. Det var jätteroligt att läsa igenom allt. En massa saker som jag hade gjort när jag var liten, bilder, felstavningar, böcker m.m. Och vilken fantasi jag hade på den tiden. Jag säger bara oj.
Som den här bilden t.ex.

Fin militär va? Vi skulle skriva nyhetstexter till bilden och med min fantasi blev det: "En militär hittade ett barn som var skadat och det kanske var dött". (Men bara kanske) Haha. Alltså jag har aldrig skrattat så mycket som jag gjorde när jag läste detta. Tänk att jag var 8 år när jag skrev det. Men jag gillar militären (brandmannen)! Fint camoflage....

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Men va gulligt av dig. Så sött att skriva så. Hihih.

2010-06-15 @ 13:37:39
Postat av: David

Helt crazy redan som liten.. haha

2010-06-15 @ 18:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0