Sista permisdagen innan slutövningen

                   Idag är det ångest som gäller. Hela dagen.

Annars så gick jag och Nalle upp tidigt idag, runt 10, på min sista
"sova-ut/permisdag" och åkte iväg till simhallen med Hugo och Lina. Vi simmade en stund och var jätteduktiga och sen blidde det en varm bastu. (Som höll på att ta kol på mig). Vi tog en fika i Tyresö centrum sen och sedan åkte jag och Nalle vidare till hans farmor och fikade med henne och Nalles föräldrar. Kaffet satt fint och jag kommer verkligen sakna det civila livet de närmsta veckorna.
                                      
Ska ut på min sista slutövning imorgon. I 9 dagar varar det den här gången med, i Skövdes skogar. Så det är ångest nu. Men den här veckan ska vi ha SIB, strid i bebyggelse, vilket vi bara har haft i typ tre veckor för 7 månader sen typ. Så det blir lite kul i alla fall. Det känns lite pinsamt att kalla sig för stadsskyttesoldat när man inte kan rensa korridorer eller vet hur man genomsöker en trappuppgång....

Aja, det är bara 4 veckor kvar, 2 av de är helvete i skog och kyla och resten är bara vård. Så håll ut nu de sista veckorna. Snart är allt över. Bara två veckor i fält. Håll ut. Kämpa på nu


Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Det kommer gå jättebra.

2010-11-17 @ 19:45:34
URL: http://Ems

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0