Julaftonen 2011

Vilken bra och trevlig julafton det blev, trots att det inte fanns någon snö ute.
Innan vi åkte till mamma, som vi brukar, åkte vi förbi Nalles farmor och julhälsade samt fick med oss lite sillsallad. Sedan åkte vi faktiskt förbi min far och julhälsade och bytte julklappar.

Sen fortsatte vi hem till min mamma och bror där mormor och morfar redan var. Vi började förmiddagen med att fika och äta lite godis. Sedan blev det glögg till Kalle och efter det blev det julmat i mängder.

Jag åt så mycket att jag mådde illa. Men det var ju så gott. Lax och sill och köttbullar och Jansson's och gubbröra och skinka och korv och allt möjligt.

På kvällen kom det två små tomtenissar och de hade med sig lite julklappar till oss alla. Stora som små. Dyra som mindre dyra. Ätbara som icke ätbara.
Jag fick smycken, långfärdsskridskor (som jag hade önskat mig), godis, bärbar DVD-spelare, duschgrejer och krämer m.m. Samt massageolja av Nalle så han tänkte tydligen ge mig en massa massage. Det tackar jag för.

Senare på kvällen blev det efterrätt, en fruktsallad som Nalle och jag gjorde. Vi drack lite mer kaffe och även en skvätt kaffelikör. Gott och sliskigt.  

Jag tackar för hela dagen. Den har vart jättebra. All god mat och alla fina presenter. Släktingar som jag inte träffar så ofta. Tack för denna julafton.
God fortsättning.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0