Palmitos park

Yo te quero.

Idag har det vart en till strålande dag. Det var nästan vindstilla också, för första gången sen jag kom hit. Jag och Nalle gick ner till stranden och solade. Jag badade i havet också. Två gånger! Det var riktigt roligt med alla stora vågor.
Att bada idag, i havet, med de vågorna gjorde hela min resa perfekt. Nu är jag nöjd. Jag är till och med röd på kroppen av allt solande. Underbart.

Igår åkte vi till Palmitos park. En djurpark med djurshower. Vi tittade först på delfinshowen. Den påminde mycket om showen som var på Teneriffas Loro park, som jag var på i februari. Sedan fortsatte vi att titta på andra djur i bur.

Efter ett tag tittade vi på en rovfågelshow. Stora örnar, falkar och storkar flög fritt ovanför huvudna på oss i publiken. En falkliknande fågel satt på Nalles huvud ett kort tag. Sjuk nära mig. Med stora vingar och vassa klor. Blev lite smått chockad då. Det var liksom för nära. Men fascinerande.

                
Vid showens slut ville en europeiskt örn inte komma tillbaka utan flög omkring långt borta vid bergstopparna (djurparken låg i en dalgång omringad av sjukt höga berg) 20 minuter extra. Skötarna visslade på den flera gånger men den kom tillbaka när den hade tröttnat. Vilken busfågel.

På eftermiddagen såg vi en papegojshow med papegojor som cyklade, åkte rutschkana, målade och åkte rullskridskor m.m. Ganska roligt att se på. Duktiga djur.

Trötta tog vi bussen hem och Nalle somnade med en gång han la sig på sängen. ¡Hasta luego!

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0