Sankta Lucía och berg-och-dal..

¡Buenos días! ¿Como estas?

Här är det varmt och solit. Jag går i kjol och linne på dagarna, ja ifall jag inte ligger och solar i bikini då.

I tisdags, på Luciadagen, åkte vi till en dalgång uppe i bergen där det fanns grottor/hus från gamla urbefolkningen. Vissa bara hål i bergen och vissa med byggda väggar och rum. Vägarna dit var sånna där läskiga serpentinvägar som gick sicksack och krokigt längs bergväggen. Smala och i dåligt skick. I vissa kurvor trodde jag på riktigt att vi skulle krocka i bergsväggen, eller i någon stolpe eller i den mötande bilen. Det var riktigt obehagligt. Som tur var överlevde vi.
På eftermiddagen åkte vi till staden Sankta Lucía och tog en kopp kaffe. Det fanns tyvärr varken lussebullar eller pepparkakor, med det smakade gott med en stor kopp caffé con leche bara. Bra och passande med tanke på dagens datum.

I onsdagen, åkte jag och Nalle (äntligen) till Aqualand och badade och åkte roliga och läskiga vattenkanor med och utan uppblåstbara "donuts". Det var skitroligt och äntligen fick jag i Nalle i vattnet. Han tyckte till och med att det var roligt att bada och åka waterslides. Fast han valde den kallaste poolen att doppa sig i.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0