Con leche y helados de fresa

I tisdags åkte jag som tidigare sagt till Teneriffa. 4 på morgonen ringde klockan och klockan 5 kom taxin. Jag och Nalle med hans familj var med. Planet var försenat en timme och när vi skulle hämta ut väskorna hade "väskluckorna" på planet frusit fast så vi fick vänta ännu längre.

Flygresan tog nästan 6 timmar så jag var ganska slut i kroppen när jag kom fram. Men solen sken så jag och Nalle tog en promenad efter att vi hade installerat oss på hotellet.

I onsdags sken solen på förmiddagen så jag tog ett kallt dopp i poolen efter att ha solat lite grann. Det kändes jättekonstigt att bada utomhus i Februari. Ovanligt. På eftermiddagen spöregnade det. Schysst blandning liksom. 

Under torsdagen var det strålande sol igen. Jag och Nalle gick ner till stranden och jag tog ett dopp i havet. Så himla roligt att bada bland vågorna. Synd att Nalle bangade på att bada. Vi tog en lång strandpromenad på eftermiddagen och njöt av restaurangmaten på kvällen. 

I fredags åkte vi till en djurpark, Loro Parque, och såg på äkta djurshower med sjölejon, delfiner och späckhuggare. Det var jättekul och underhållande. Vi såg en massa andra djur också. 

Lördagen bestod av en biltur till Masca dalen. Man var tvungen att åka upp på en massa berg och serpentinvägar innan man kunde komma till dalen. Som kallast var det 8 grader i luften där uppe bland bergen.
Nalles pappa fyllde år också så på kvällen hade vi en dunder middag på en mysig restaurang i närheten av havet.

Under söndagen var det dåligt väder så vi tog en shoppingtur i stan. Köpte lite smått å gott. Hittade till och med en klänning(!). Jag som egentligen inte tycker om eller använder klänningar hittade en som jag såg hyffsat bra i. Så nu längtar jag extra mycket till sommaren så jag kan börja använda den igen och lära mig gilla klänningar.

Näst sista dagenn var det strålande sol mitt på dagen så jag låg i solen flera timmar den dagen. Tog en sista simtur i poolen och solade lite mer. Röd som en kräfta blev jag men det var det värt näst sista dagen.

Och slutligen sista dagen var det packning och tidpassning som gällde. Buss till flygplatsen och där fick vi vänta på planet som var försenat en timme (igen!). Framme på Arlanda sen fick vi vänta ännu en gång på väskluckor som inte kunde öppnas, för att de hade frusit fast. Suck!

Men med frukostbuffé varje morgon och restaurang varje middag var det en riktigt lyxsemester jag hade. Det är så tråkigt nu när det är över bara.

Skriv tillbaka
Postat av: Emelie

Verkar som att du hade en solig semester med. Fina bilder. Skönt att vara hemma i kalla sverige nu då? Pöss

2011-02-17 @ 12:25:54
URL: http://Emsi
Postat av: Sofie

Hej gumman.

Är det snö på bergstoppen där på bilden? Ser vitt ut. Hur var hotellet annars då?

2011-02-17 @ 14:29:50
Postat av: Louise

Emelie: Jo men det var soligt. Ibland lite kallt å ibland lite för varmt. Inte alls skönt att vara hemma.



Sofie: Japp, det är Tejde, Teneriffas högsta berg, runt 3000 m över havet. Där är det alltid snö, året om.

Det ända som jag saknade var lite färsk frukt, men annars var allt superbra.

2011-02-17 @ 23:41:36
URL: http://turqoise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0