Light my fire

Efter begravningen hann jag precis åka hem och byta om innan det var dags att åka iväg till juniormötet. Förra veckan missade jag eftersom jag var på Åland då men idag så gjorde vi upp en eld med tänddon och grillade en fryst sockerkaka med bara två barn (resten av barnaskaran var på klassfest eller typ sjuka). Kakan smakade brännt däremot, om ni vill veta det. Den hade en svart kant rund hela. 

Det var lite roligt, alla försökte få upp elden med hjälp av ett tänddon. Flera minuter höll de på. Gnistor kom, smärta i fingrarna kom men ingen eld. Då tog jag tag i tänddonet, skrapade det hårt och vips började brasan brinna.

Ärligt talat så var det min allra första gång som jag tände en brasa på det sättet. Stolt innombords var jag då. Stolt innombords är jag nu.
Scout sen barnsben har jag vart men aldrig tänt en brasa med tänddon förut. Men nu så har jag gjort det också. Bra.


Skriv tillbaka
Postat av: Nalle

Duktig du är

2011-06-11 @ 17:27:32
URL: http://www.facebook.com/TokOve
Postat av: Sofie

Oj vilken superscout du är

2011-06-11 @ 20:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0