Hajk

För ett par timmar sen kom jag hem från hajken jag var på under helgen. Jag, två till ledare till och fem barn var med. På lördag morgon åkte vi till Tyresta by och promenerade en hel del, lekte leker och sov i en elfri stuga. Vi tre ledare showade olika figurer ur en miljöstory som hajken handlade om. Jag fick vara både en miljöbov, dum vakt och en snäll smygare och barnen skulle göra en massa uppgifter för att rädda en miljöhjälte. Jag hade roligt hela tiden och barnen var så glada och tyckte att det var jätteroligt att jag var med också. Alla hade jättekul.

Vi var uppe till 12 på natten och spelade kort och gick ett ljusspår och hade det supermysigt med ljus, lyktor och den brinnande eldstaden. På hemvägen idag hade vi "knuffa-ner-i-snö-krig" som började bland oss ledare och sen spred sig bland scouterna. Nästan alla föll ner som chockade pingviner ner i var och varannan snödriva. Hehe, det va skoj.

Det har vart en av de roligaste hajkerna på länge som jag har varit med på. Jag hade fullt upp hela tiden med "barnpassning", teater och planerande. Superkul.

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0