Gratis tandvård, det gillar jag

Idag var det min tur att plågas i tandläkarstolen med skrapor och räfsor, slangar och saltvatten. Jag gillar egentligen inte att gå till tandläkaren, men jag har inget större problem att gå dit ändå, för jag har aldrig haft ett enda hål i mina tänder, jag har inte haft något större problem med tänderna/tandköttet innan och jag borstar ju tänderna precis varje dag.

Förut gick jag dit efter 1½ år, men nu behöver jag inte gå dit förän om två år. Bara för att jag är så bra och duktig. Skönt.

När man är ung som jag, typ 18 plus i alla fall, då får man typ 300 kronor i försäkring varje år. Och eftersom jag inte går till tandläkaren varje år längre så hade jag över 600 kronor att använda för undersökningen. Skönt med gratis tandvård.  

Skriv tillbaka

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0